Korlátozást vezetnek be a multik!

Ugyanakkor az olcsóság ára is van: a kereskedők védekező módba kapcsoltak. Korlátozások, letiltások, korlátok – Így reagálnak a boltok
Limitet húznak. Egy vásárló maximum öt darabot vehet az árrésstopos termékekből. Kuponokat? El lehet felejteni. Teljes tiltás lépett életbe ezekre a termékekre – nincs akció, nincs kedvezmény, csak a szabály. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint ez az egyetlen mód arra, hogy ne roppanjon meg az ellátás, ne söpörjön végig felvásárlási hullám, és mindenki jusson hozzá a létfontosságú cikkekhez.
LESZNEK ÜRES POLCOK? MUTATJUK!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ha másért nem is, a Renault E-Tech hajtáslánc koncepciója – akár teljes hibrid, akár plug-in hibrid formában – mindenképp figyelemre méltó. Míg a tisztán elektromos járművek világában egyre inkább a mechanikai uniformizálódás felé haladunk, addig a hibridek még teret engednek a mérnöki találékonyságnak. Márpedig a Renault E-Tech rendszere, kuplung nélküli, szinkronizálatlan, négyfokozatú automata váltójával talán a legötletesebb mind közül.
A Mégane esetében egy plug-in hibrid hajtásláncot találunk, de a Clio és az új Arkana E-Tech konvencionális hibridje alapvetően ugyanazt a rendszert használja – csupán kisebb akkumulátorral és gyengébb elektromotorral. Mindegyikben egy szívó 1,6 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, melyhez egy nagy elektromotor és egy kisebb indítómotor-generátor társul.
A 2016-ban bevezetett, C-alakú LED fényszórók még ma is frissek, olyannyira, hogy egy változatuk a Mégane elektromos utódján is megtalálható. Az RS Line külső csomag kissé túlzásba viszi a sportos hatást, de vizuálisan jól áll az autónak.
Mivel a váltó kuplung nélküli, a motor sosem választható le teljesen – csak üresbe (neutral) tehető –, így az autó mindig elektromos hajtással indul el, hiszen egy benzinmotor nem képes nulla fordulatról indulni. Annak érdekében, hogy mindig legyen elég töltés az elektromos induláshoz, a benzinmotor képes üres állásban is generátorként működni.

Amikor az autó már halad, a benzinmotor bármelyik négy fokozatba kapcsolható. A fokozatváltást az indítómotor végzi, amely összehangolja a motor és a bemenő tengely fordulatszámát, hogy a váltás zökkenőmentes legyen – hasonlóan ahhoz, ahogy egy kézi váltós autót kuplunghiba esetén „betolnak” egy szervizbe.
A váltó mindössze négy fokozattal rendelkezik, de különlegessége, hogy: A benzinmotor bármelyik fokozatot használhatja. A nagy elektromotor csak kettőt.
Ez azt is jelenti, hogy egyszerre két különböző fokozatban is lehet a váltó – az egyik az elektromotoré, a másik a benzinmotoré. A rendszer egyszerűsége és mérete miatt olcsón gyártható, olyannyira, hogy a Renault már jelezte, akár Dacia modellekben is megjelenhet a jövőben. Soros hibridként működni (motor áramot termel, villany hajt), párhuzamos hibridként (motor és elektromos hajtás együtt dolgozik), tisztán elektromos hajtásként (városban), vagy csak belső égésű motorral haladni (autópályán, ahol ez hatékonyabb).

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük