Mostanra azonban világossá vált, ki áll a változások mögött: a BKK teljesen átdolgozta a jegy- és bérletrendszert, méghozzá úgy, hogy a legérintettebbek éppen az idősek. A régi kedvezményes negyedéves és éves bérletek megszűntek, helyettük csak havi bérlet váltható, ami plusz adminisztrációt, sorban állást és többletköltséget jelent.
A havi díj 3300 forint, amit februártól minden hónapban újra ki kell váltani. Ehhez ráadásul új nyugdíjas bérletigazolvány is szükséges igazolványképpel, személyivel, lakcímkártyával – ami sok idősnek már önmagában akadályt jelent. A 65 év felettiek ugyan továbbra is ingyen utazhatnak, de csak érvényes személyi igazolvánnyal, és egyre szigorúbb az ellenőrzés.
Közben alternatívákat is ajánlanak: országbérlet 1890 forintért, Pest vármegye bérlet 945 forintért – de ezek nem minden járaton érvényesek, így sokaknak még bonyolultabb eligazodni.
ERRE LEHET SZÁMÍTANI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A „masszív” és a „mogorva” szavak folyamatosan felbukkantak a Toyota Avensis 2014-es bemutatásakor a tesztelők körében.
Nehéz nem lenyűgözni a feszesen megépített műszerfalat, a szorosan illeszkedő anyagokat és az elpusztíthatatlanság általános érzetét. Fogadni mernénk, hogy ha több riválisát is 480 000 kilométeren keresztül vezetnénk, a Toyota belső tere lenne a legjobb. Néhány rivális – különösen a Vauxhall Insignia – ívelt, stilizált utastere mellett azonban az Avensis kevés izgalmat kínált utasainak. A műszerfal vonalai letisztultak, a texturált műszerfal és a szénszürke középkonzol (alapfelszereltség a magasabb felszereltségű modellekben) közötti kontraszt jól működik, de a függőleges felületek nagysága konzervatív érzetet kelt.
Az Avensis egyetlen problémája nem a kifinomultság volt , néhány kiegészítő kezelőszerv elhelyezése és kialakítása sem kielégítő. A fűtés forgókapcsolói túl sekélyek ahhoz, hogy könnyen meg lehessen őket vásárolni, a tükörvezérlők nem többek lapos műanyag négyzeteknél, az elektromos rögzítőfék kioldógombja pedig a kormánykerék mögött rejtőzik.
Azon kívül, hogy néhány tesztelő panaszkodott, miszerint az ülések nem bizonyultak elég kényelmesnek hosszabb utakra, az utastér elrendezésében nem volt más kivetnivaló. Az ülések és a kormánykerék beállítása a legtöbb sofőr számára megfelelő, és a hátsó utastér, ha nem is annyira kényelmes, mint a Ford Mondeo-ban , kategóriájában tiszteletre méltó.
A belépő szintű Active modell alapfelszereltségéhez tartozott a 16 colos acél kerekek, a légkondicionáló, a Bluetooth, a sebességtartó automatika és az ütközés előtti rendszer, míg a Business Editionre való frissítéssel olyan flottabarát felszerelések is elérhetők, mint a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, a Toyota Touch 2 infotainment rendszer, a navigáció, a DAB rádió, a tolatókamera, az automatikus ablaktörlők és lámpák, a Toyota Pre-Sense biztonsági technológiáinak teljes választéka és a klímaberendezés.
Ha a Business Edition Plus változatot választottad, bőr és Alcantara kárpitot, adaptív LED fényszórókat, sötétített hátsó ablakokat és kulcs nélküli nyitást és indítást találtál, míg a csúcsmodell Excel felszereltségi szint 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal, valamint elektromosan állítható és fűthető első ülésekkel díszítette az Avensist. A kombi változat panoráma napfénytetőt és integrált csomagtartó síneket is kapott.
A kombiban a rakomány szállítása terén sík padló található, ami akkor is sík marad, ha az ülések le vannak hajtva, és alapfelszereltségként sínrendszer segíti a rakomány rögzítését, de az üléspárna nem emelkedik fel, hogy védő válaszfalat képezzen, maga a raktér pedig viszonylag sekély és keskeny a kategóriájához képest.
