Egy friss interjúban Nagy Ervin nem kertelt: arról beszélt, hogy manapság már több a szabadideje, mint a munkája – nem azért, mert így akarta, hanem mert egyszerűen elvágták a lehetőségeit. Azt mondja, amióta kényes, társadalmilag érzékeny témákról mert nyíltan beszélni, bizonyos helyeken feketelistára került. Nem titkolja, úgy érzi, egyes körökben már nemkívánatos személy.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A belépő szintű dízelmotorhoz elérhető egy hatfokozatú kézi sebességváltó is – ez az egyetlen modell a kínálatban, amely kizárólag az első kerekeket hajtja. Bár a váltó működése kellemesen sima, ha kissé hosszú úton is jár, karakterében nem igazán illik egy olyan kifinomult, nyugodt családi autóhoz, mint a Discovery Sport.
A többi modell négykerék-hajtással és kilencfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik. Ugyan ez a váltó nem annyira gyors reagálású, mint néhány konkurens rendszere, cserébe rendkívül simán működik, és a motor teljesítményét is jól kihasználja azzal, hogy középtartományban tartja a fordulatszámot, ahol a motor a legcsendesebb.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek szempontjából az okos mild-hibrid technológia és a plug-in hibrid modell segít gazdaságosabbá tenni a Discovery Sportot. Amikor a modell először piacra került, jelentős előrelépést jelentett a korábbi Freelanderhez képest, különösen prémium irányba mozdult el. A 2019-es frissítéssel tovább növelte prémium jellegét – ezt az árak is tükrözik. Az alapmodell ára éppen 34 500 font fölött kezdődik, míg a csúcsváltozat, a P300e R-Dynamic HSE, közel 55 000 fontba kerül. Jó hír viszont, hogy az árért cserébe rengeteg extrát kínál az autó.
2019-ben a Land Rover mild-hibrid rendszereket vezetett be a kínálatban, amelyeket azóta az összes modell megkapott, kivéve a kézi váltós D165-öt. A 48 voltos rendszer a lassításkor egyébként elvesző energiát nyeri vissza, majd egy kompakt lítiumion akkumulátorban tárolja az első ülések alatt. Gyorsításkor akár 140 Nm nyomatékot is biztosít, ezzel csökkentve a belső égésű motor terhelését. A rendszer együtt működik a start-stop funkcióval is, amely 18 km/h (11 mph) alatt képes leállítani a motort, így még néhány méternyi üzemanyag-mentes gurulás is lehetséges. A Land Rover szerint ez a technológia hét százalékos fogyasztáscsökkenést eredményez.
Ennek ellenére a Discovery Sport motorjai még mindig inkább a szomjasabb kategóriába tartoznak. A legújabb WLTP szabvány szerint a kézi váltós, elsőkerék-hajtású D165 modell akár 5,2 l/100 km (45,1 mpg) fogyasztást is elérhet, CO₂-kibocsátása pedig 164 g/km-től indul, kerékmérettől függően. Ha ehhez hozzáadjuk a mild-hibrid technológiát, az automata váltót és az összkerékhajtást, akkor a fogyasztás 5,5 l/100 km-re (42,9 mpg) nő, a CO₂-kibocsátás pedig 173 g/km-re emelkedik. A D200 maximálisan 5,6 l/100 km-t (42,0 mpg) fogyaszt és 176 g/km-t bocsát ki.