DÉLUTÁNI FESZÜLTSÉG – DÉLNYUGATON KITÖR A VIHAR
A délután folyamán Délnyugat-Magyarországon a légkör egyre inkább instabillá válik – ez előszobája annak, hogy záporok, majd komolyabb zivatarok alakuljanak ki. Egyes területeken nem csupán mennydörgésre kell készülni: felhőszakadások, hirtelen lezúduló árvizek, jégeső és viharos széllökések is csapást mérhetnek a térségre. Az időjárás szinte tombolni fog – komoly fennakadásokra kell számítani.
KÉSŐBB SEM LESZ JOBB:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Subaru védjegyének számító terepjáró képesség továbbra is megmaradt – az állandó Symmetrical All-Wheel Drive összkerékhajtási rendszer és a hozzá tartozó X-Mode üzemmód könnyedén megbirkózik olyan terepekkel, amelyek a legtöbb hagyományos családi SUV számára komoly kihívást jelentenének.
A Forester mindössze egyféle motorral érhető el: egy 2,0 literes, vízszintesen ellenirányban dolgozó, négyhengeres boxer egységgel, amely Subaru legújabb e-Boxer mild-hibrid technológiáját alkalmazza, és fokozatmentes CVT váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. Az e-Boxer nem a hagyományos értelemben vett hibrid rendszer, inkább az erőforrás és a váltó működését egészíti ki: javítja a gázreakciót és a nyomatékleadást – különösen terepen – miközben kismértékben hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A tisztán elektromos haladás csak alacsony sebességnél lehetséges.
A Subaru az utóbbi években igyekezett eltávolodni a ’90-es évekbeli raliautós, sportos imázstól, és inkább a biztonságra épülő hírnevét helyezte előtérbe. A Forester alapfelszereltségként kínálja a márka EyeSight biztonsági rendszerét, amely tartalmaz adaptív tempomatot, ütközésmegelőző fékezést, sávtartó asszisztenst és egyéb aktív vezetéstámogató funkciókat, valamint számos passzív biztonsági megoldást is, így a Forester az egyik legbiztonságosabb modell a kategóriájában.
Első ránézésre a Forester drágának tűnhet a szegmensében, de érdemes megvizsgálni, hogy mely SUV-k képesek hasonló mértékű tudást, minőséget és alapfelszereltséget nyújtani. Hasonló méretű modellek, mint a Mazda CX-5, a Peugeot 3008 vagy a Skoda Karoq, jobban vezethetők közúton, takarékosabb motorválasztékkal rendelkeznek és kedvezőbb árúak, ám egyik sem tudja utolérni a Subarut az összeszerelési minőség, a megbízhatóság és a terepjáró képesség hármasában.
Éppen ezért a Forester talán inkább olyan modellekkel hasonlítható össze, mint a nagyobb méretű, de hasonló árú SsangYong Rexton vagy a belépő szintű Land Rover Discovery Sport – ezek is hasonlóképpen kombinálják a terepjáró képességeket a komforttal.
A Subaru Forester tehát egy szűk piaci rést céloz meg, egy nagyon specifikus vásárlói kör igényeit kielégítve. Az újítások némileg kiszélesítették a modell vonzerejét, de ahhoz, hogy komoly konkurenciát jelentsen a főáramú SUV-k számára, gazdaságosabbnak kellene lennie vásárlás és üzemeltetés szempontjából egyaránt.