Lecsukták Kaszás Gézát!

A Blikk értesülései szerint az egész szombaton robbant ki, amikor Kaszás egy forgalmas gyalogátkelő után félrehúzódott kocsijával. Hogy mi történt pontosan, azt homály fedi, de annyi biztos: pillanatok alatt elszabadultak az indulatok. Ordibálás, heves gesztusok, feszültség a levegőben – az események gyorsan kontrollálhatatlanná váltak.
Több szemtanú is megerősítette: a helyszínre rendőrök érkeztek, akik végül közbeléptek. A döbbent járókelők szeme láttára egyenruhás kísérte vissza Kaszást az autójához, majd a járműbe beülve utasította, hogy azonnal húzódjon félre. A színész, aki láthatóan teljesen elvesztette a hidegvérét, csak ismételgette: „Én most nem érek rá, előadásom van!”
BEVITTÉK:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Rögtön a lényegnél kezdjük: az előző Honda Civic Type R csak akkor adta le a 198 lóerős csúcsteljesítményét, ha 7500-as percenkénti fordulatra pörgették.
Az új modell ehhez képest 50%-kal több teljesítményt kínál, és – ami még fontosabb – több mint kétszer annyi nyomatékot, amely már 3000-rel alacsonyabb fordulatszámon elérhető, mint az előző változatnál.
A hajtáslánc egy hatfokozatú kézi váltóból áll, amelynek kapcsolási úthossza pontosan megegyezik a 2002-es NSX-R szuperautóéval.
Az ilyen mértékű fejlesztések általában arra kényszerítik a gyártókat, hogy szinte az egész hajtásláncot és futóműtechnológiát kidobják, és mindent elölről kezdjenek.
És ahogy azt jól tudjuk, ha innovációs lehetőséget lát, a Honda nem szokott habozni.
Így az új Civic Type R nemcsak új turbómotort kapott, hanem teljesen átdolgozott felfüggesztést és kormányzási rendszert is, szemben az alap Civic modellel. A hajtásláncot aprólékosan újratervezték, a karosszériát pedig aerodinamikailag tökéletesítették.
Az új motor a turbós négyhengeresek között különleges, mivel kissé „túlméretezett” a furat és löket aránya. Emellett közvetlen befecskendezéses, levegő-levegő köztes hűtéses, változó szelepvezérlésű és emelésű, közel 10:1 kompresszióval és 1996 cm³-es lökettérfogattal rendelkezik. Teljesítménye 306 lóerő, CO₂-kibocsátása pedig 170 g/km – ami erős mezőnyben versenyképes, de nem kiemelkedő érték.

A kerékjáratok kiszélesítettek, hogy lefedjék a szélesebb nyomtávokat. Az első tengelyen található a legnagyobb futómű-újdonság: a Dual Axis felfüggesztési rendszer.
Ez a rendszer azáltal, hogy különválasztja a kormánycsuklót a rugóstagtól, két különböző tengelyt hoz létre, csökkenti a tengelyelfordulást, és sokkal kevésbé ad át nyomaték-kormányzást, mint a hagyományos MacPherson-rendszer – hasonlóan a Ford RevoKnuckle megoldásához.
A hátsó tengelyt egy H-alakú csavarrúgos torziós gerenda felfüggesztés tartja, amely teljesen más keresztmetszettel bír, mint az alap Civic esetében, és sokkal merevebb is. Minden sarkon tekercsrugók, mágneses adaptív lengéscsillapítók és megerősített szilentblokkok dolgoznak.
A hajtáslánc része a már említett hatfokozatú kézi váltó, egy külön olajhűtő a váltó túlmelegedésének megelőzésére pályán, valamint egy mechanikus, helikális korlátozott zárású differenciálmű, amely – a Honda szerint – akár három másodperccel gyorsabb köridőt is eredményezhet a Nürburgringen.
A Honda a Continental-tól rendelte a ContiSportContact 6 abroncsokat, amelyek 19 colos könnyűfém keréktárcsákra kerülnek, a fékrendszert pedig a Brembo szállítja – elöl 350 mm-es fúrt féktárcsák négydugattyús nyergekkel.
Végül, de nem utolsósorban: a külső dizájn nem feltétlenül kedvez a szemnek – de itt a funkció diktálja a formát, egy olyan mértékben, amit ritkán látni egy 30 ezer fontos teljesítményautón.
Az első splitter, hátsó diffúzor, burkolt alváz és hátsó szárny nem csak a látványért vannak – valós leszorítóerőt termelnek, és a Honda szerint mindezt anélkül, hogy jelentősen növelnék az autó légellenállási együtthatóját.
A 2017-es Type R, amelyet élőben is bemutattak a Párizsi Autószalonon, egy új aerodinamikai csomagot kap, amely magában foglal két új hátsó szárnyat és egy első splittert – segítve, hogy az elsőkerék-meghajtású forró ferdehátú lépést tudjon tartani összkerékhajtású riválisaival.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük