A hétvége után drámai változásra kell számítani az időjárásban Magyarország területén, és érdemes felkészülni a várható hatalmas esőzésekre, záporokra és zivatarokra, amelyek több hullámban is érkeznek. Az eső mennyisége várhatóan jelentős lesz, és nemcsak hogy intenzíven esik, de hosszú órákon át megállás nélkül is folytatódhat. A csapadék mennyisége olyan mértékben emelkedhet, hogy komoly vízgyűjtésre számíthatunk. Az előttünk álló napok tehát nemcsak viharosak, hanem rendkívül csapadékosak és esős időszakokkal tarkítottak lesznek, így érdemes mindenkinek alaposan felkészülni.
ITT LESZ A LEGNAGYONN ESŐZÉS:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Bár hívhatjuk Volvo Volvo XC40 kupénak, és a C név is erre utal, de a Volvo hivatalosan egyetlen dokumentumában sem említi a Volvo C40-et kupéként, inkább crossoverként hivatkozik rá.
Bárhogy is legyen, világos, hogy a C40 és az elektromos XC40-es változatok közötti fő különbség a lejtős tetővonal. A C40-et akkor választod a szögletesebb testvérétől – és fizetsz hozzá körülbelül 1300 fontos felárat –, ha tetszik a dizájn.
Az XC40 elülső része meglepően jól működik a kitakarított hűtőrács mellett. A „Thor kalapácsa” LED nappali fények még mindig jellegzetesek, és a mátrix fényszórók hatékonyak. A finomhangolt fényszórók a faceliftelt XC40-eseken is meg fognak jelenni. Illya Verpraet Útjáró tesztelő
Hogy tényleg tetszik-e a dizájn, az személyes preferencia kérdése, de a legtöbb tesztelő és fényképész egyetértett abban, hogy a C40 az egyik legösszeszedettebb kupé-SUV, nagy kerekeivel és magas hátsó deckjével egy olyan izmos megjelenést biztosít, amit a legtöbb más modellből hiányzik. A csomagtérajtó spoilere és a D-oszlopon futó szegmentált hátsó lámpák is szép részletek.
Alulról nézve ugyanaz, mint az XC40, vagyis a C40 ugyanarra a CMA platformra épül, ami a Polestar 2 alatt is megtalálható. Ezt az architektúrát már az elejétől fogva úgy tervezték, hogy elférjen benne egy nagy akkumulátor és két elektromos motor, de még mindig alkalmazkodnia kell az XC40 benzines és dízelmotorjaihoz is (bár a dízel már eltűnt az XC40 választékából).
Ez azt jelenti, hogy nem használja ki annyira hatékonyan a rendelkezésére álló teret, mint például egy Tesla Model Y, de a Volvo így is képes volt belepréselni egy 78 kWh-s akkumulátort (amelyből 75 kWh használható), és elegendő helyet biztosít egy szerény „frunk”-nak a motorháztető alatt. A duálmotoros Recharge Twin változatban ez az akkumulátor két azonos, 201 lóerős motort táplál, összesen 402 lóerővel.
Egy olcsóbb, elsőkerék-meghajtású Recharge 228 lóerővel és 69 kWh-s (67 kWh használható) akkumulátorral is elérhető, és mindössze öt mérfölddel kevesebb hatótávot biztosít a Twin változathoz képest: 269 helyett 274 mérföldet képes megtenni.