Jelenleg még egy anticiklon határozza meg a Kárpát-medence időjárását, amely vasárnapig kedvező, száraz időjárást hoz, és a hőmérséklet is viszonylag enyhe marad. A HungaroMet előrejelzése alapján vasárnap egyes régiókban akár a 22 fokot is elérhetjük, amit a tavaszi napokban megszokottak, de mindez hétfőtől teljesen megváltozik. A melegebb idő gyorsan el fog múlni, és egy új időjárási front érkezik, amely drámaian felforgatja a helyzetet.
Hétfőtől egy hatalmas csapadékhullám veszi kezdetét, amely fokozatosan árasztja el Magyarországot. A következő napokban eső, záporok és zivatarok váltják majd egymást, de a csapadéknak nem lesz megállás. A zivatarok ereje és az eső mennyisége rendkívüli terhelést jelenthet az ország különböző területein, és a vízmegszállta tájak komoly kihívást jelenthetnek az ott élők számára. Miközben a hőmérséklet továbbra is a szokásosnál magasabb lesz, a jövő héten várhatóan hideg légtömegek nem érkeznek, így a csapadék és a meleg továbbra is dominálni fogja az időjárást. Az intenzív esőzés és a zivatarok következtében nagy mennyiségű csapadék halmozódhat fel, ami áradásokhoz vezethet, és komoly logisztikai nehézségeket is okozhat. Mindenki készülhet a következő napok extrém időjárására!
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
A 75 kWh-s akkumulátorból 274 mérföldnyi hatótáv kihozni nem igazán állít fel új mércét az energiahatékonyság terén. Még a Volvo saját 2,8 mpkWh-s adatával is kedvezőtlenül szerepel a Hyundai Ioniq 5 3,3 mpkWh-jához képest, nem beszélve a Model Y 3,7 mpkWh-járól.
Ez a csalódást keltő teljesítmény valószínűleg a kevésbé kifinomult akkumulátor-kezelés eredménye, de mivel a mechanikailag hasonló duálmotoros Polestar 2 3,2 mpkWh-t tud, valószínű, hogy ennek inkább a C40 karosszériája az oka.
A Millbrook mérlegei szerint az autó súlya 2172 kg, ami jelentősen több, mint bármelyik riválisáé. A Volvo emellett 0,32-es légellenállási együtthatót is megad, míg a legtöbb tisztán elektromos crossover 0,20 körüli értéket mutat.
A Volvo többet is kihozhatott volna a digitális műszerfalból. Bár tiszta, csupán két nézetet kínál, nincs testreszabási lehetőség és korlátozott az utazási számítógép.
Remélhetnénk némi természetes fa díszítést, de minden dekoratív elem műanyagból készült. Az igaz, hogy az átlátszó paneleket éjszaka a topográfiai térkép mintázatában megvilágító részlet eredeti, de napközben eléggé egyszerű műanyagként tűnik.
Mint sok új elektromos autónál, az egész belső tér bőrmentes, és az opcionális gyapjú keverék kárpit vonzóan más. Azonban az autóban microsuede ülések voltak, amelyek nem tűntek különösebben drágának.
Az anyag nem is túl lélegző, így hosszú utak során kicsit izzadós lesz. A kormánykeréken lévő műbőrnek hasonló problémája van, inkább habguminak tűnik, mint nappa bőrnek.
A C40-ben kínált tér várhatóan ugyanaz, mint az XC40-ben, ami decens, de nem kiemelkedő egy kompakt SUV-hoz képest.