A korlátozások értelmében csak néhány nagyobb határátkelő marad nyitva: Rajkánál, Medvénél, Komáromnál és Párkánynál – számolt be róla a Napunk.
A száj- és körömfájás március elején jelent meg Magyarországon. A fertőzést először egy kisbajcsi marhatelepen észlelték, ahol több mint 1700 állatot kellett megsemmisíteni. Az elhullott állatokat a NÉBIH a bábolnai kutaknál földelte el március 14-ig.
Egy héttel később Szlovákiában is megjelent. Három új gócot azonosítottak Medve, Csiliznyárad és Baka térségében, ami miatt a szlovák kormány országos rendkívüli állapotot hirdetett március 25-én.
ÍGY HAT AZ EMBEREKRE:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az autómárkák, mint a Lexus, nem igazán voltak jelen elég hosszú ideig ahhoz, hogy sok jelenlegi járműtípust megalkossanak – de a Lexus RX luxus SUV-val a Toyota prémium márkája mégis azt állítja, hogy valamilyen módon úttörő szerepet játszott.
Amikor az első generációs Lexus RX 1998-ban debütált, a később „luxus SUV”-ként ismert piac igazán csak lépcsős vázú járművekkel rendelkezett: ilyen volt a P38A Range Rover, a Mercedes M-Class és Észak-Amerikában a Lincoln Navigator. Az RX viszont monocoque vázszerkezetével, valamint első- vagy összkerékhajtásos választási lehetőségével megmutatta, mennyi tömeget lehet csökkenteni egy autószerűbb felépítés alkalmazásával. Később, 2005-ben, az RX a hibrid hajtást is beemelte a szegmensbe. Mindkét szempontból az RX a luxus SUV modernizálásában az egyik legnagyobb hatású modell volt.
Most, hogy a modell már az ötödik generációját éli, az RX új irányba tart. Azokat a V6-os benzinmotorokat, amelyek korábban hajtották az autót, elhagyták, és új, hatékonyabb négyhengeres motorokat hoztak be. Még érdekesebb azonban, hogy két teljesen új RX változat is megjelent, amelyek a megszokott „önfeltöltő” benzin-hibrid mellett kínálkoznak. Az RX 450h+ plug-in hibrid volt az, amelyet sokan már vártak, mivel a Lexus a Toyota RAV4 PHEV-ből származó hajtáslánc-technológiát átvette és finomította.
Az RX 500h viszont egy olyan Lexus, amelyet még sosem láttunk. A turbófeltöltős benzinmotorját egy hatfokozatú automata váltóval párosítja, elhagyva a Toyota és Lexus hibridjeiben eddig használt CVT-típusú teljesítményelosztó sebességváltót, és egy új nyomatékvektoráló elektromos hátsó tengelyt is hozzáad.
Az RX 500h képviseli az első alkalmat, amikor bármely Toyota vagy Lexus hibrid a teljesítményt és a vezetői élményt helyezte előtérbe az abszolút hatékonyság helyett, vagy próbált mélyebb kapcsolatot kialakítani a vezető és az autó között.