Ma hajnaltól Teljes Határzár a járvány miatt!

A száj- és körömfájás elsősorban a szarvasmarhákat és más párosujjú patásokat támadja meg. Bár emberre csak ritkán veszélyes, az állattartóknak jelentős gazdasági károkat okoz:
Nincs gyógymód – Ha egy állomány megfertőződik, az összes állatot el kell pusztítani.
Gyorsan terjed, országhatárokat is átléphet. A legújabb esetben, Levél településen, 2300 állatot érintett.
A határátkelők lezárása azonnali hatállyal életbe lépett, ami különösen azokat érinti hátrányosan, akik rendszeresen közlekednek a kisebb határátkelőkön, például ingázók vagy mezőgazdasági dolgozók.
A hatóságok gyors beavatkozása kulcsfontosságú lehet a további terjedés megakadályozásában.

VIA Napunk

Ez is érdekelhet:

Bár bármilyen küldetés, amely a benzin-elektromos autók vezetési élményének újradefiniálására irányul, hátrányos helyzetből indul, ha egy ilyen jármű szállítójárműve a vadonatúj Lexus RX, az mégis egy olyan autó, amelyet a Lexus számos példányban értékesít, nem pedig egy olyan jármű, amelyet kifejezetten a friss és hangsúlyos kijelentés céljából terveztek.

Mint elődje, a Lexus NX, illetve a Toyota RAV4 és Highlander, az RX is a Toyota TNGA-K platformjára épül – bár egy különösen hosszú tengelytávú, szélesebb szerkezeti megerősítésekkel rendelkező verzióval. Ez az áttérés 60 mm-rel megnöveli a tengelytávot és a kabin terét ugyanazon teljes hossz mellett. Az új RX alacsonyabb és szélesebb is a negyedik generációs változathoz képest, alacsonyabb tető- és övvonalakkal, alacsonyabb vezetői csípőponttal és alacsonyabb középponti gravitációval. Az azonos modellek körülbelül 90 kg-mal könnyebbek, mint azok, amelyeket közvetlenül helyettesítenek, köszönhetően a könnyű anyagok használatának, mint például az alumínium a motorháztetőn és az első szárnyakon.
A korábbi RX „orsó” hűtőrácsát egy magas, kiálló orral és alatta egy nagy, de kevésbé éles kontúrral rendelkező trapéz alakú hűtőrács váltja fel. Most jobban integrálódik a dizájn.

Az autó külső dizájnja a Lexus „spindle” motívumának integráltabb filozófiájából profitál. Ahelyett, hogy a feltűnő, kétszeresen szűkülő hűtőrácsot egyszerűen a motorháztetőre illesztették volna, most a spindle formája bele van öntve a fronttest karosszériájába. Az autó többi része azonban szinte észrevehetetlenül ismerősnek tűnik.
Az RX 500h egy keresztben elhelyezett, 2,4 literes turbós négyhengeres benzinmotorral (amely 268 lóerőt ad le csúcsfordulaton) párosul, mellé egy 86 lóerős elektromos motor/generátor található az első tengelyen, valamint egy második, 102 lóerős hajtómotor (amely sokkal erősebb, mint a 350h vagy 450h+ modellekben található motorok) a hátsó tengelyen.
A motorok táplálásához egy új, alacsony ellenállású nikkel-fémhidrid hajtóakkumulátor szolgál, amely a hátsó ülések alatt helyezkedik el, és gyors töltésre és kisütésre van tervezve. Így az RX 500h maximális rendszerteljesítménye 366 lóerő és 406 lb-ft nyomaték: ez nem az a szám, amely tömegesen vonzaná a Porsche Cayenne vagy Range Rover Sport tulajdonosait, de talán felkeltheti az érdeklődésüket.
Az RX tengelyei – elöl MacPherson rugóstagok, hátul többszörös lengőkaros elrendezés – jobb kormányzási érzetet és oldalirányú kerekek elhelyezkedést céloztak meg. A felfüggesztés fix magasságú acélrugókon alapul, a Lexus adaptív változó felfüggesztési lengéscsillapítóit pedig alapfelszereltségként szerelték fel az F Sport modellek kifejezetten hangolt felfüggesztésére (ez az egyetlen modellverzió, amelyben az RX 500h elérhető).

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük