Már csak így érvényesíthető az utazási kedvezmény 2025-ben!

A korábbi rendszerben a 65 éven felüliek ingyen utazhattak a közforgalmú közlekedési eszközökön, amennyiben felmutatták személyi okmányaikat. A 65 év alatti nyugdíjasok más szabályok szerint utazhattak, ők az „Ellátottak utazási utalványa” segítségével 50%-os vagy 90%-os kedvezménnyel válthattak jegyet. Azt is előírták, hogy évente hány alkalommal élhettek ezzel a kedvezménnyel, és lehetőség volt a cserélgetésre is. Az új rendszer azonban már sokkal egyszerűbb.
2025-ben a 65 év felettiek továbbra is ingyenesen utazhatnak a közforgalmú közlekedési eszközökön, amennyiben felmutatják személyazonosságukat igazoló okmányukat. A változás annyi, hogy azok a 65 év alattiak, akik jogosultak az Ellátottak utazási utalványára, mostantól a helyközi közlekedésben ingyenesen utazhatnak. Az utalvány érvényessége az adott év január 1-jétől az azt követő év március 31-ig tart.
A nyugdíjasok számára a következő kedvezmények érhetők még el:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ez alapvetően egy 250 mm-t meghosszabbított CX-60 az első tengelytávban. Kínálatában választható hat- vagy hétszemélyes változat – és a felszereltségi szinttől függően vagy egy extra középső konzol található a második sorú ‘kapitányi székek’ között, vagy pedig nem, ha könnyebb “átjárható” hozzáférést szeretnél a harmadik sorba.
A vásárlók választhatnak a 3,3 literes, 251 lóerős turbódízel és a 323 lóerős benzin-elektromos PHEV között; itt tehát nincs olyan alacsonyabb teljesítményű, hátsókerékhajtású, 197 lóerős dízel, mint a kisebb változatban. Mindkét CX-80 típus nyolcfokozatú automatikus váltóval rendelkezik, amely a nyomatékváltót egy elektronikus vezérlésű kuplungra cseréli. Az elektronikus vezérlésű összkerékhajtás alapfelszereltség.

Az autó 3120 mm-es tengelytávja hatalmas: hosszabb, mint a Volvo XC90, a Kia EV9, a BMW X7 vagy akár a Range Rover LWB. Így parkolókban és manőverezés közben kissé nehézkesnek tűnik.
A CX-80 stílusa szorosan követi a CX-60 vonalát. Egy kicsit magasabb autó, de elölről nézve könnyedén összekeverhetjük a -80-ast a -60-assal, mivel a széles hűtőrács, a kissé beljebb helyezett fényszórók és a lökhárító kialakítása azonos.
Ha tovább nézel hátrafelé, egyértelműen észreveheted az autó különösen hosszú, 3120 mm-es tengelytávját és majdnem öt méteres hosszúságát. Nincs olyan formázott karosszériaoldal, mint a CX-60-nál, és elkerülhetetlenül nem olyan szép, de ezeknek a nagy SUV-knak az előírásai szerint még mindig viszonylag vonzó marad.
A PHEV változaton egy hosszú lökethosszú, 2,5 literes atmoszférikus négyhengeres motor dolgozik együtt egy 173 lóerős elektromos motorral, amely a váltó előtt helyezkedik el; és töltés a 17,8 kWh teljes kapacitású lítium-ion hajtóakkumulátorból történik, amely akár 38 mérföldes elektromos hatótávot biztosít.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük