Menetjegyek: Azok, akik rendelkeznek az Ellátottak utazási utalványával, és igazolják személyazonosságukat, díjmentesen utazhatnak. Ezen kívül a gyám és gyámoltja, illetve a házastárs vagy élettárs, amennyiben elérte a nyugdíjkorhatárt, szintén ingyenesen utazhat, a megfelelő igazolások bemutatásával.
Bérletek: Az utalvány birtokosai, valamint azok házastársai vagy élettársaik 90%-os kedvezménnyel válthatnak bérletet.
A nyugdíjasok kedvezményes vármegyebérlete 945 forintba kerül, míg az országbérlet havi ára 1 890 forint. Ezek a bérletek a helyközi közlekedésben érvényesek, és egyes esetekben helyi közlekedési eszközökön is felhasználhatók.
VIA Hovege
Ez is érdekelhet:
A Mazda szokatlan, de innovatív és hatékony 3,3 literes soros hathengeres turbódízel motorja, valamint a 2,5 literes, négyhengeres, plug-in hibrid benzinmotorja eléggé eltérő módokat kínál az autó meghajtására. Akárcsak az azonos CX-60 esetében, a PHEV (plug-in hibrid) alig marad le a szükséges 40 mérföldes elektromos hatótávról, amely az autót a nyolc százalékos céges autó adósávba helyezné, de ennek ellenére a Mazda arra számít, hogy az ilyen típusú modellek fogják dominálni az Egyesült Királyság piaci regisztrációit.
A Mazda azonban még nem olyan gyakorlott a PHEV hajtásláncok terén, mint néhány más autógyártó – és a CX-80-nál ez egyértelműen megmutatkozik. Ez egy kevésbé kifinomult autó, mint amire talán számítanánk, akár csúcsmodelleként, akár egy nagy SUV-ként, amely luxusra törekszik, vagy egyszerűen mint egy elektromos hajtású személyautó.
Az elektromos motor enyhe nyikorgással és visítással működik EV módban – amit elfogadható alacsony sebességű teljesítménnyel és vezethetőséggel tesz lehetővé, bár mindössze körülbelül 30 mérföldig, amíg le nem merül az akkumulátor (ami nem igazán illik egy 2024-es autóhoz).
Amikor pedig a benzinmotor elindul, az némi durvasággal és vibrációval jár. A teljesítmény elég erősnek tűnik, de mivel a motor kicsit zajos, és pörgetni kell a nyomaték eléréséhez – valamint mivel a nyolcfokozatú váltó (amely kuplungot használ, nem nyomatékváltót) nem a legsimább – az autó nem különösebben vonzó vagy élvezetes, ha gyors vezetésről van szó. Az ‘üzemanyag-meghosszabbított’ belső égésű üzemmódban sem túl gazdaságos: alacsony 30 mérföld/galon körüli fogyasztásra lehet számítani.
A 3,3 literes dízelmotor azonban sokkal jobb. 406 lb-ft nyomatéka szinte ugyanolyan hozzáférhető, mint a PHEV megfelelője, és még inkább érezhető a teljesítményben, amely szinte erőfeszítés nélkül történik. Kicsit kevésbé mechanikailag kifinomult, mint egy BMW vagy Mercedes-Benz hasonló hathengerese, de valóban jól bírja a nehéz munkát, könnyedén mozgatja a CX-80 tömegét, jobban illeszkedik az autó nyolcfokozatú automatikus váltójához, és a tipikus brit autópályás közlekedés során akár 50 mpg-t is elérhet.