Már csak ilyen autót vezethetnek az idősek!

A brüsszeli szakértők állítólag egy olyan szabálycsomagon dolgoznak, amely előírná:
az időseknek és a frissen vizsgázottaknak kizárólag kis teljesítményű, alacsony lóerős autókat lehetne vezetni.
Nem számítana, hogy valaki 40 éve balesetmentesen közlekedik, vagy hogy egy fiatal milyen ügyesen vizsgázott – a motorerőt korlátoznák. A tervek szerint ezek a járművek kevesebb kárt okoznának, könnyebben kezelhetők lennének, és csökkentenék a súlyos balesetek számát.
A kisautó-gyártók már dörzsölik is a tenyerüket, miközben sok idős autós rémülten kérdezi: „Most akkor lecserélik a kocsimat helyettem?”

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Úton a Hyundai meglepően élvezetes. A jó vezetési pozíció lehetővé teszi, hogy kihasználd a jól súlyozott és érzékeny kormányzást, a progresszív fékeket és a sima sebességváltást. Városban a nagyszerű körkörös kilátás és a reagáló kezelőszervek megkönnyítik az autó elhelyezését. És bár nem erős, az i10 képes megállni a helyét a gyors forgalomban, és hosszú távokon is kényelmes és kifinomult.
Kategóriaelső alapfelszereltségének, ötéves garanciájának és alacsony induló árának köszönhetően az i10 csábító ajánlat az autószalonban. Sőt mi több, fogyasztása mindössze 55 mpg, míg a legtöbb változat CO2-kibocsátása mindössze 119 g/km, ami azt jelenti, hogy az éves adószám mindössze 35 font. Másrészt, ha az automata sebességváltót választjuk, az üzemanyag-fogyasztás csökken, a CO2-kibocsátás pedig megnő, így a drágább VED C kategóriába sorolható.

A Hyundai alapfelszereltségként négy légzsákkal, állítható magasságú első biztonsági övekkel és három fejtámlával rendelkezik a hátsó üléssoron. Ennek eredményeként az i10 tiszteletre méltó, négycsillagos eredményt ért el az EuroNCAP tesztjén. A legtöbb modell mindössze 119 g/km CO2-kibocsátással rendelkezik, míg egy hidrogénüzemű i10 fejlesztés alatt áll, amely mindössze 65 g/km-t termel. Más piacokon egy erőteljes és kifinomult 1,1 literes dízelmotor is elérhető, bár a cég vezetői még nem döntöttek arról, hogy az Egyesült Királyságban is elérhető lesz-e. A Maserati ihlette orr-rész, az agresszív oldalprofil és a hagyományos olasz ívek egy csipetnyi stílust kölcsönöznek a Bravónak. Az olasz ezt meglehetősen sok robusztussággal támasztja alá. Bár illeszkedésben és kidolgozásban nem veheti fel a versenyt a VW Golféval, a Fiat feszes vonalakkal és masszív felépítéssel rendelkezik. Egyszerű felszereltségi kínálat áll rendelkezésre, az alap, az Active, a Dynamic és a Sport modellek pedig rengeteg felszereltséget és versenyképes árakat kínálnak.
Ha már a volán mögé ülünk, nincs sok hibája, bár egyesek szerint a vezetőülés túl magasra van állítva. A hátsó utastér sem túl jó, korlátozott a fejtér. A belépő szintű Bravo CD-lejátszót, távirányítós központi zárat és első elektromos ablakokat kap. Az Active változathoz klímaberendezés is jár, míg a Dynamic Bluetooth-t, MP3-kompatibilitást, tempomatot és klímaberendezést is kap. A Sport kevesebb luxusfelszereltséget kapott, de ESP-t és merevebb sportfutóművet kapott.
A belépő szintű autók 90 lóerős 1,4 literes benzinmotort kapnak, de megéri többet költeni az ütős TJet turbófeltöltős egységre, akár 118, akár 148 lóerős változatban. Még az alacsonyabb teljesítményű modell is 9,6 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra, miközben továbbra is több mint 40 mpg-t fogyaszt. Az 1,9 literes Multijet dízel is igazi gyöngyszem, sima és nyomatékos teljesítményt nyújt, és 50,4 mpg-t fogyaszt.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük