Mától EZ IS KÖTELEZŐ a bicikliseknek! Brutális a birság!

Míg az autósok ma már igyekeznek elkerülni a kézben tartott mobilozást, sok biciklis továbbra is hanyagul a markában szorongatja a telefont. Pedig létezik rá egyszerű megoldás: telefontartó és kihangosító. Ha ezt használnák, nemcsak szabályosabban, hanem sokkal biztonságosabban közlekednének. A rendőrség kifejezetten felhívja a figyelmet: ha valakit mobilozáson kapnak biciklizés közben, súlyos pénzbírságot kockáztat. A helyszíni büntetés akár 26 ezer forint lehet, ha pedig szabálysértési eljárás lesz belőle, ennek a dupláját, 52 ezret is kifizettethetnek vele.
További ÚJ és veszélyes és tiltott szokások:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A hagyományos Peugeot 2008 takarékos, de a biztosítási költségei magasabbak, mint a rivális modelleké, és az elektromos változat különösen sokat veszít az értékéből. A leghatékonyabb verzió a Hybrid 136 modell, amely akár 3,8 literes átlagfogyasztást és 102 g/km-es CO₂-kibocsátást kínál. Ezt követi a 129 lóerős benzines változat, amely kézi váltóval 4,8 literes fogyasztást és 125 g/km-es kibocsátást teljesít, míg automata váltóval ezek az értékek 4,9 literre és 133 g/km-re emelkednek. A hagyományos PureTech benzinmotorok jól teljesítenek a konkurensekkel szemben, a mild-hibrid rendszer pedig egy kis elektromos motort ad hozzá, amely alacsony sebességnél tisztán elektromos haladást, illetve gyorsításkor extra rásegítést biztosít, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
A 2008-as modellek biztosítási besorolása magasabb az átlagosnál. A legolcsóbb, 128 lóerős Allure benzines a 16-os csoportba tartozik, ami öt csoporttal magasabb, mint az alap Toyota Yaris Cross és hat csoporttal a belépő szintű SEAT Arona. A hibrid változat a 23-as, míg az elektromos E-2008 már a 26-os csoportba kerül. Összehasonlításképp: egy 153 lóerős, 1.0 literes Ford Puma Titanium a 14-es csoportba esik.

Az elektromos E-2008 mostantól kizárólag a nagyobb, 54 kWh-s (valójában 50,8 kWh használható kapacitású) akkumulátorral kapható, amely akár 400 kilométeres hatótávot kínál. Teljes feltöltés egy hagyományos 7 kW-os otthoni fali töltővel nagyjából 7,5 órát vesz igénybe, míg egy 100 kW-os gyorstöltővel 10-ről 80 százalékig való töltés körülbelül 30 percet igényel. Igényelhető ugyan 11 kW-os AC töltő is körülbelül 360 fontért, de mivel ehhez háromfázisú elektromos hálózat szükséges – ami a brit otthonok többségében nem áll rendelkezésre – nem biztos, hogy megéri a felárat.
Ami az adózást illeti, a teljes hibridek, mint a Toyota Yaris Cross és a Renault Captur E-Tech, jobb üzemanyag-hatékonyságot és alacsonyabb CO₂-kibocsátást nyújtanak, így kedvezőbb céges autóként adóznak. Ha azonban a 2008-at céges autóként kívánjuk használni, akkor az elektromos E-2008 lehet a legjobb választás, mivel – mint minden EV – jelenleg csupán 3 százalékos „Benefit-in-Kind” (BiK) adókulcs alá esik. Szerencsére egyik 2008-as modell sem haladja meg az újkori 40 000 fontos árat, így elkerülik a luxusautókra kivetett extra úthasználati adót.
Az értékcsökkenést tekintve a második generációs Peugeot 2008 benzines és hibrid változatai lemaradnak a közvetlen rivális Ford Puma mögött. Három év és 58 000 kilométer után a 2008 értékének csupán 45–46 százalékát tartja meg, míg a Puma 49–55 százalékot is megőrizhet. Egyikük sem éri el azonban a Dacia Duster szintjét, amely akár 58–66 százalékot is megtarthat eredeti értékéből. Az elektromos E-2008 esetében különösen rossz a helyzet: előrejelzések szerint három év után az újkori értékének mindössze 37 százalékát éri majd. Ez különösen kiábrándító, ha figyelembe vesszük, hogy a Kia EV3 várhatóan 45–49 százalékos értéken marad ugyanezen idő alatt.
A Peugeot 2008 belső kialakítása és minősége különleges, de a megosztó vezetési pozíció és a lassan reagáló infotainment rendszer rontanak az összképen.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük