A nyári csúcsszezonban különösen fontos észben tartani a szabályokat. Gyakori vétség, hogy biciklisek a járdán tekernek a gyalogosok között, ami kifejezetten veszélyes és tilos. Az is problémás, amikor valaki biciklizés közben kutyát vezet pórázon – kiszámíthatatlan a mozgás, könnyen történhet baleset. Továbbá sokan elbagatellizálják a kereszteződésekben való körültekintést: egy 20 km/h-val haladó bicikli másodpercenként több mint 5 métert tesz meg, elég ennyi ahhoz, hogy ne vegyen észre egy elé lépő gyalogost vagy járművet. Egy kisebb ütközés is komoly sérülést okozhat, a szabályok pedig éppen ennek megelőzését szolgálják.
VIA hitelforum
Ez is érdekelhet:
A legújabb Peugeot 2008 sokkal karakteresebb megjelenésű, mint az eredetileg 2013 és 2019 között gyártott, meglehetősen jellegtelen első generáció. Az új modell markáns vállvonalaival, szögletes sziluettjével és feltűnő LED-es fényszórókkal uralt orr-részével igazán figyelemfelkeltő lett. A 2023-as modellfrissítés tovább fokozta ezt a hatást, így a 2008-as most már szinte úgy néz ki, mint egy koncepcióautó, amit véletlenül engedtek ki a Peugeot formatervezési központjából. Megkapta a Peugeot új pajzs alakú logóját, valamint ugyanazt a háromcsíkos fényjegyet, amit a frissített Peugeot 208 szuperminin is láthatunk – a függőleges LED-ek fényes fekete betétekbe vannak integrálva az első lökhárítóban.
Minden változatban függőleges rácsmintázat található, ami az autó fényezésének színében pompázik. A háromkarom-formájú LED-es hátsó lámpákat is finomították. Kétségtelen, hogy a 2008 egy látványos, szemet gyönyörködtető autó, ami segít kitűnni a telített kis SUV kategóriában.
Az utastérben a 2008 belső dizájnja – még ha kissé különc és a mi véleményünk szerint sötét hangulatú is – rendkívül magas színvonalú kidolgozottságot kínál a kategóriában, és jócskán felülmúlja a legtöbb riválisát. Sajnos fizikai klímavezérlők nincsenek, így ha hőmérsékletet szeretnél állítani vagy a ventilátor sebességét módosítanád, akkor bele kell mélyedned a középső érintőképernyő menüjébe. Az érintőképernyő alatti, zongorabillentyű-szerű gombok csak azokat a funkciókat fedik le, amelyekhez jogszabály szerint kötelező a fizikai vezérlés, például a vészvillogó.
Említésre méltó a Peugeot i-Cockpit elrendezése is, bár ehhez legalább Allure felszereltség szükséges, hogy a konfigurálható digitális műszerfal is járjon. Ez a kijelző hasonló az Audi Virtual Cockpit rendszeréhez, mivel válthatók a hagyományos műszerek és a különféle utazási vagy vezetéstámogató információk, vagy – amit mi különösen hasznosnak találtunk – a navigációs térképes irányítás. A képernyők közötti váltás azonban nem olyan gördülékeny, mint az Audiban, és teljes térképes nézet sem áll rendelkezésre.
Viszont egyesek nehezen láthatják a műszereket, mivel a Peugeot i-Cockpit kialakítása kis, lapos aljú kormánykereket használ, amely felett kell átnézni a kijelzők leolvasásához, nem pedig azon keresztül. A teszt során sokáig tartott, mire megtaláltuk azt a vezetési pozíciót, amelyben nem kellett az ölünkbe húzni a kormányt, de még így sem láttuk a műszereket teljes egészében. Ez az elrendezés nem mindenkinek fog megfelelni, ezért vásárlás előtt mindenképpen érdemes kipróbálni az autót.
A belső minőség lenyűgöző – első pillantásra a formavilág és a dizájn hat rád, de ahogy elhelyezkedsz, egyre több olyan részletet veszel észre, amely prémium érzetet kelt, és messze eltávolítja ezt a modellt a Volkswagen T-Cross kiábrándító belső terétől. Persze akadnak olcsóbb műanyag elemek is, de ezek kevésbé feltűnő helyeken, például az ajtó alsó részén vagy a kesztyűtartó fedelén találhatók.
Minden 2008-as modell alapfelszereltségként 10 hüvelykes központi érintőképernyőt kap, Bluetooth kapcsolattal, DAB digitális rádióval, valamint vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay támogatással, így saját navigációs és zenei alkalmazásaidat is könnyedén használhatod. A beépített navigáció az Allure és GT felszereltségi szinteken opcióként, a GT Premium esetében viszont már alapáron elérhető.