Schmuck 1970. szeptember 2-án született Budapesten, és fiatalon merült el a politikai világban. Pályája az MSZP-ben indult, ahol önkormányzati képviselőként szolgált Újpesten. Később önálló útra lépett, és a szociáldemokrata eszmeiség képviseletét vállalta fel a Magyarországi Szociáldemokrata Párt élén. 2024-ben még az V. kerületi polgármesteri pozícióért is megmérette magát, de nem járt sikerrel.
EBBEN HALT MEG Schmuck Andor:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A legtöbb mai szabadidő-autóval ellentétben a Subaru XV valóban képes terepezésre, és meglepően nehéz terepen is megállja a helyét. Minden kivitel alapból összkerékhajtású, és a Subaru X-Mode tapadásvezérlő rendszerét, valamint lejtmenetvezérlőt is megkapja. Az XV-vel sokkal magabiztosabban vághatunk neki a burkolatlan utaknak, mint számos vetélytárssal.
Az új generációs XV teljesen szakított a dízelmotorokkal, helyettük két benzines opció érhető el. Mindkettő hagyományos Subaru boxer motor – a gyártó előnyben részesíti a fekvő hengereket, mivel ezek kevesebb vibrációval és alacsonyabb súlyponttal járnak, mint a soros elrendezésű motorok.
Az új 1,6 literes motor 112 lóerőt és 150 Nm nyomatékot kínál. Ez egy összkerékhajtású autóhoz képest alacsony érték, amit az is mutat, hogy a Subaru szerint 13,9 másodperc kell a 0–100 km/h gyorsuláshoz, a végsebesség pedig 175 km/h. Éppen ezért inkább a nagyobb, 2,0 literes motorral szerelt verziót ajánljuk. Ez már 154 lóerős, és bár a 196 Nm nyomaték még mindig elmarad a turbós riválisoktól, legalább elfogadható szintű dinamizmust biztosít. Ezzel a motorral 10,4 másodperc a 0–100 km/h gyorsulás, a végsebesség pedig 193 km/h.
Az XV csak fokozatmentes automata (CVT) váltóval kapható, ami kettős személyiséget kölcsönöz az autónak: normál használat mellett sima és kifinomult a haladás, de erősebb gyorsításnál a váltó hajlamos magas fordulaton tartani a motort, ami hangos és nyers működést eredményez a beltérben.
A magas adók és a viszonylag gyenge fogyasztási értékek miatt az XV drága választás lehet a sokat autózók számára.
A 2,0 literes motorral a Subaru hivatalosan 40,9 mpg (kb. 5,8 l/100 km) fogyasztást ígér. Összehasonlításként: a 1,0 literes SEAT Ateca és az 1,2 literes Toyota C-HR – hasonló teljesítménnyel – 7 mpg-vel, illetve 13,4 mpg-vel kedvezőbb értéket kínálnak. A gyengébb, 1,6-os verzió ugyan elérheti a 44,1 mpg-t (kb. 5,4 l/100 km), de ezt a takarékosságot teljesítménycsökkenés árán éri el. A 63 literes üzemanyagtartály viszont akár 600 mérföldes (több mint 960 km-es) hatótávot is lehetővé tehet ideális körülmények között.
Az adók terén sem kedvező a helyzet. A 145 g/km CO₂-kibocsátású 1.6 literes modell elsőéves VED (angliai járműadó) díja 205 font. A 2.0 literes verzió 155 g/km kibocsátással már 515 fontos éves adót von maga után. Összehasonlításként: az ugyanolyan teljesítményű SEAT Ateca éves adója csak 165 font.