Megint elkapták Majkát!

Magyarországon az i/ttas vezetésnél nincs alku: zéró tolerancia. Aki lebukik, búcsút inthet a jogosítványának. Majka ezt pontosan tudja – talán túlságosan is. Nem ez az első alkalom, hogy autós ügyei miatt kerül reflektorfénybe: a Blikk felidézte, hogy már bíróság előtt is állt hasonló esetekben. A múlt kísért: kisebb-nagyobb bírságok, eltiltások, sőt, egy régi ügyben engedély nélküli vezetés is előkerült. A kérdés egyre nyomasztóbb lett: vajon most tényleg ugrik a jogsi?
EZ UTÁN JÖTT A S0KK! MUTATJUK!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Még jobb, hogy továbbra is fizikai gombok vannak a klímaberendezéshez és gombok a főbb kezelőszervekhez, ami azt jelenti, hogy több időt tölthetsz a szemeddel az úton, amikor olyan egyszerű feladatokat végzel, mint a hőmérséklet beállítása vagy a hangerő módosítása.
Ennek ellenére, bár az anyagminőség jó, és az illeszkedés, valamint a kidolgozás összességében precíznek tűnik, tesztautónkat egy irritáló, szakaszos rezgés érte a műszerfal mögül (egy Toyota bZ4x, amelyet ugyanekkor teszteltünk, hasonlóan szenvedett). Közel három évtizedes tapasztalat után nem meglepő, hogy a Toyota ráérzett a hibrid hajtásláncok kérdésére. Benzin-elektromos rendszerének legújabb változata minden eddiginél hatékonyabb, még akkor is, ha továbbra sem igazán izgalmas. A különböző erőforrások közötti kölcsönhatás olyan sima, hogy alig érezni – bár a plusz hangszigetelés ellenére a motor durva zúgása továbbra is hallható.

A hajtáslánc gondos kalibrálásának köszönhetően a Yaris Cross kevésbé szenved a CVT-váltókat sújtó gumiszalag-effektustól, a motor nyomatékának körültekintő kihasználása pedig lehetővé teszi, hogy alacsonyan tartsa a motor fordulatszámát, kivéve, ha nagyon agresszívan használjuk a gázpedált.
Ez különösen igaz az erősebb, 129 lóerős változatra, amely még nagyobb csavaróerő-tartalékkal rendelkezik alacsony fordulatszámon, ami azt jelenti, hogy a fordulatszámot nem kell az egekbe küldeni, ha fel akarunk pörgetni egy kicsit.
Ennek ellenére a teljesítménynövekedés a 114 lóerős verzióhoz képest marginális, a 0-ról 100 km/órára sprint mindössze 0,5 másodperccel rövidebb ideig, 10,7 másodperc alatt tart (bár ez azt jelenti, hogy városban továbbra is fürge, közúton pedig tökéletesen alkalmas).
Valójában a Yaris Cross akkor a legjobb, ha simán vezethető. Tartsa a fokozatos és finom beavatkozásokat, és jobban kihasználhatja a motorokat a viszonylag gyors és hatékony haladáshoz.
A sebességváltó simasága kellemes, könnyed hangulatot kölcsönöz az autónak a legtöbb mindennapi vezetési feladathoz. Végül is ez nem egy hot hatch. És bár nincsenek „manuális” fokozatos áttételek, egy B funkció extra motorféket és energia-visszanyerést biztosít az akkumulátor számára.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük