Októbertől nagy változás jön a szakorvosi vizsgálatoknál: minden egyes kontrollhoz új beutalót kell kérni a háziorvostól. Ez nemcsak az orvosok terheit növeli, hanem a betegeknek is több utánajárást és hosszabb várakozást hozhat, különösen az idősebbeknek és a krónikus pácienseknek , hiszen eddig a kontrollvizsgálatokhoz nem volt szükség új beutalóra!
EZER FORINT LESZ A BÜNTETÉS, HA NEM ÍGY TESZ! ITT VANNAK A RÉSZLETEK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A teljesítmény és vezetési élmény komoly felnőtt érzést ad a volán mögött, kiváló kifinomultsággal, kényelmes menetstílussal és meggyőző gyorsulással. Három vezetési módot dolgoztak ki, amelyek jelentősen változtatnak a mindennapi használat érzésén, noha az összteljesítmény viszonylag konzervatív marad. Az Eco módot érdemes kerülni, lassú gázreakciói miatt, amelyek alig javítanak a hatótávon, míg a Comfort mód természetes és folyamatos érzést kínál, a Sport pedig tovább élesíti a dolgokat. Bármelyik változatot is választja az ember, az elektromotor mindig az első kerekeket hajtja. Az alapmodell egy 40kWh‑s akkumulátorral párosított, 118 lóerős motorral érkezik, amely WLTP szerint körülbelül 190 mérföldes hatótávot kínál, és papíron 0‑62 mérföld/órára 9 másodperc alatt gyorsul, ami megegyezik a Fiat 500 hasonló gyorsulásával. Az erősebb, 52kWh‑s változat 148 lóerőt és 245 Nm forgatónyomatékot ad, s a hatótáv WLTP szerint 251 mérföldre nő. Menet közben ez a teljesítmény pontosan tükrözi a papíron szereplő adatokat, bár az autópályán való haladásnál láthatóan csökken a dinamika. A gázreakciók simák maradnak még Sport módban is, így alacsony sebességnél is könnyű uralni az autót, anélkül, hogy megcsúszna az első kerekeknél, amit más konkurenseknél gyakran tapasztalni. A motor halk és a fékpedálon keresztül érkező visszajelzés is megnyugtató, finom átmenettel a regeneratív fékezés és a mechanikus fék között.
A Renault azt állítja, hogy a 5‑ös modell csúcssebessége 93 mérföld/óra, vagyis kb. 150 km/h, ami részben az elektromotor áttételezésének, részben az autó viszonylag függőleges felépítésének köszönhető, mivel ezek együtt kompromisszumot jelentenek az aerodinamika terén. Városi vezetésnél a 5‑ös olyan tapinthatóan masszív érzést kelt, még alacsony sebességnél is, amit csak jobb fékezés, finomabb reakciók egészítenek ki. A kormányzás könnyed, de határozott önközpontosító hatással, a fordulókör kicsi, így a szűk helyeken való manőverezés szinte természetesnek tűnik. A rugózás kissé feszesebb, a lengéscsillapítás rendben van, de van egy visszatérő pattogó érzet, ami tipikus az ilyen kis elektromos autóknál rövid tengelytávval; ezen felül a motorerő gördülékeny, a fékérzet megnyugtató, és létezik egy „B” mód is, amely jelentősen növeli a visszatáplálás mértékét, bár-sem ad teljes egy‑pedálos vezetést.