Megjöttek a friss hétfői számok!

Magyar Péter vezette új ellenzéki formáció – jelentős előrelépést tett. Az eredmények alapján így alakul ma a pártok versenye: Budapesten és nagyvárosokban a Tisza erősebb. Vidéken továbbra is a Fi/esz bőven a vezető! A kampány még bő egy évig tart a 2026-os választásig azonban NEM HÚZZUK TOVÁBB A SZÓT A KÖVETKEZŐ OLDALON MUTATJUK A FRISS SZÁMADATOKAT!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az Optima PHEV (plug-in hibrid) egy önálló modellként szerepel a kínálatban, így nincs belőle sokféle változat – mindössze azt dönthetjük el, hogy szedán vagy kombi (SW estate) karosszériával szeretnénk. A hajtáslánc minden esetben ugyanaz: egy 2,0 literes benzines motor dolgozik együtt egy 68 kW teljesítményű lítium-ion akkumulátorral, amely egy elektromos motort táplál. A rendszer tisztán elektromos módban körülbelül 56 kilométeres hatótávot kínál, bár ez nagyban függ attól, milyen gyakran tudjuk tölteni az autót, illetve hogyan használjuk a benzines motort.

A plug-in változat az Optima-család legdrágább tagja, kb. 34 000 angol fontos árával körülbelül 4 000 fonttal kerül többe, mint a második legdrágább kivitel. Viszont beleszámít az állami támogatási programba (Plug-in Car Grant), ami valamelyest enyhíti a magasabb vételárat.

Menet közben az Optima PHEV meglepően fordulékony, főként ahhoz képest, hogy meglehetősen nehéz autó. Persze nem sportkocsiról van szó, de a futómű stabil, jól tartja az ívet, és hirtelen irányváltásoknál sem válik zavarossá a mozgása. A kormányzás ugyan nem túl közvetlen, kissé tompa és kevés visszajelzést ad, mégis valamivel élvezetesebb vezetési élményt nyújt, mint például egy Jetta.

A kanyarokban viszont többet dől az autó, mint amennyit igazán szeretnénk, és itt érződik, hogy a kényelmes, nyugodt utazásra tervezték inkább, mintsem dinamikus vezetésre. Ebben a szerepben – komfortos, csendes utazóautóként – viszont az Optima igazán jól teljesít. Autópályán, hosszabb távokon, nyugodt tempónál kellemes és finom utazási élményt nyújt, miközben az elektromos rásegítés segít visszafogni a fogyasztást is.

Ha beindítjuk a Kia 1.7 CRDi dízelmotorját, már elsőre feltűnik, hogy elég zajos – kívülről és az utastérből is hallani a motor zörgését. A motor járása nem túl kifinomult, és a teljesítmény leadása sem különösebben egyenletes. Igazán csak akkor kezd el élénkebben működni, ha a fordulatszám meghaladja a 3500-at, ami azt jelenti, hogy főként városban vagy alacsonyabb fordulatszámon közlekedve nem érzi igazán erősnek az ember az autót.

Ugyanakkor a korábbi, harmadik generációs változathoz képest történtek fejlesztések: a teljesítmény 139 lóerőre nőtt, és a nyomaték is javult, immár 340 Nm-t kínál. Ezek az értékek papíron nem tűnnek rossznak, és a Kia hivatalosan 10 másodperces gyorsulást ígér 0-ról 100 km/h-ra. A gyakorlatban viszont az Optima még így is kissé nehézkesnek érződik, és ahhoz, hogy lendületesen haladjunk vele, erőteljesen meg kell hajtani a motort. Ez nemcsak a vezetési élményből vesz el, hanem a fogyasztásra is negatív hatással lehet, hiszen a motor gyakran jár magas fordulaton. Összességében tehát bár a motor valamennyit javult, még mindig nem nyújt különösebben dinamikus vagy kifinomult élményt.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük