A legnagyobb érdeklődésre tartó számokkal kapcsolatban is nyilatkozott az operatív törzs: közlésük szerint a cellainformációk alapján az ünnepi beszédek időpontjában
az október 23-i Kossuth téri megemlékezésen több mint 80 ezren, a Hősök terén tartott rendezvényen pedig 45 ezren vettek részt.
ELTE Társadalomtudományi Kutatóintézetének igazgatóhelyettese viszont merőben mást állít! MUTAJUK!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az N-Sport új 1,0 literes tripla motorja nem igazán hivatott olyan meggyőzően megvalósítani ezt a fajta technikát. Ez a motor hiányzik a népszerűbb riválisok szeszélyes könnyedségéből, és a felejthető zene aligha ösztönzi a vezetőt arra, hogy a fordulatszámmérőt a határértékig pörögve hagyja. Ez, valamint a határozottan csillapított gázreakció voltak a tesztelőink fő problémái.
Bár alacsony indítófordulatszámon előfordulhat némi morgás és köhögés, és érezhetően nagy a késés, amit le kell küzdeni, a közepes tartományban nyújtott, elfogadható teljesítmény segít a Micrának abban, hogy a víz felett maradjon. A 9,4 másodperces, 50-110 km/órás gyorsulási idővel a Nissan közvetlenül a 2017-es közúti teszten 123 lóerős Fiesta Titanium (9,6 másodperc) elé kerül. A Nissan sebességfokozatban is jobb kezelhetőséget mutatott, mint fő riválisa – negyedik fokozatban 12,4 másodperc alatt gyorsult 50-110 km/órára, szemben a Fiesta 14,8 másodpercével.
Kevésbé releváns ebben az összefüggésben a 0-ról 100 km/órára gyorsulása, de Millbrook mérföldes egyenesében a Micra átlagosan 10,2 másodperc alatt gyorsult. Tekintettel arra, hogy teletankolták az autót és két tesztelőt vittek magával, ez elég gyors ahhoz, hogy a Nissan által állítólagos 9,9 másodperces 0-ról 100 km/órára gyorsulási idejét cinizmus nélkül elfogadjuk. Bár ezek a tesztek nem tártak fel nyílt tapadási hiányosságot a rajtvonalról indulva, rávilágítottak a sebességváltóra, amely egy kicsit túl hosszú és gyengébb, mint a kategória legjobb manuális sebességváltói.
A Micra szellőző első tárcsái és hátsó dobjai eközben kontrollált, stabil lassítást tettek lehetővé vészfékezés esetén. 112 km/h-s sebességről a Nissan 47,1 méter alatt állt meg, szemben a Fiesta 54,7 méterével. A 205/45-ös keresztmetszetű első gumiabroncsok különösen jól tapadnak szűkebb kanyarokban, és bár kanyarodáskor továbbra is érezhető a karosszéria dőlése, a feszesebb, mélyebb felfüggesztés biztosítja, hogy a súlyátvitel kontrollált és kiszámítható módon történjen, anélkül, hogy felborulna a Micra inherens stabilitása. Ennek ellenére a plusz keménység, amely lehetővé teszi ezt a nyugalmat, kissé érzékenyebbé teszi a Micrát a kanyar közepén a deformációkra, de még mindig elegendő rugalmasság áll rendelkezésre ahhoz, hogy a lengéscsillapítás legerősebb része elnyelődjön.
Míg a standard Micra kormánykerekének három teljes fordulatra van szüksége ahhoz, hogy két végállás között eljusson, az N-Sport hangolt rendszere ezt 2,8-ra csökkenti. Ez lehetővé teszi az N-Sport számára, hogy meggyőző fürgeséggel váltson irányt, de a fürgeség hiánya nem volt az, amiért valaha is kritizáltuk az ötödik generációs Micrát, amikor 2017-ben közúti teszteket végeztünk vele.
