Az ember meglepődik, amikor rájön: a sírfelirat egy élő ember nevét őrzi. Schmuck Andor, politikus, üzletember, posztol a saját sírjánál. Ott áll, ahol egyszer majd nyugodni fog – de most még egyenes háttal néz a kamerába. Barátja, dr. Pánczél Zoltán Tibor, máltai lovag és tiszteletbeli konzul halála előtt kérte meg rá: egyszer majd nyugodjanak együtt.
És Schmuck ígéretet tett. Olyannyira, hogy már most felkerült a neve a kőre. Egy ember, aki saját sírját látogatja – és mégsem a halálról beszél.
„A síromnál állva tudom, hogy farkasszemet nézek a halállal, de rengeteg tervem van. Nem félek és nem panaszkodom. A többit majd meglátjuk.” – írta nemrég.
EZT ÜZENI A NAGYBETEG Schmuck Andor:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Négy évvel ezelőtt a D-Max jelentős technikai megújuláson esett át egy teljesen új generáció bevezetésével, amely során könnyebb, de merevebb alvázzal (létravázzal), továbbfejlesztett első tengelykialakítással és hosszabb tengelytávval látták el. Most a harmadik generáció újabb frissítésen ment keresztül, amely főként esztétikai, elektronikai és felszereltségbeli módosításokat hozott.
Az autó elején új motorháztetőt, hűtőrácsot és lökhárítót kapott; hátul pedig elegánsabb, prémiumabb hatást keltő hátsó lámpákat szereltek fel.
Az utastérben a D-Max multimédiás rendszere minden felszereltségi szinten megújult: immár minden változatban elérhető a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés, míg a csúcsváltozat részben digitális műszeregységet is kínál.
Egyedül a legolcsóbb, szimpla kabinos D-Max nem rendelkezik kapcsolható, mechanikus összkerékhajtási rendszerrel, terepfokozattal és zárható hátsó differenciálművel. Az összes többi változat továbbra is az Isuzu 1,9 literes, négyhengeres turbódízel motorjával készül, amely 162 lóerős teljesítményt nyújt.
A motor levegőbeömlőit úgy alakították ki, hogy akár 800 mm-es gázlómélységet is kezelni tudjanak, a masszívabb alsó védelem és olyan elektronikus segédletek, mint a lejtmenetvezérlő és az útközben kapcsolható összkerékhajtás szinte az összes kivitel esetében alapfelszereltségként érkezik. A kormányzás azonban már nem ilyen meggyőző. Egyfajta bizonytalan visszajelzéssel dolgozik, amit részben a létravázas konstrukció enyhe hajlékonysága, részben a magas oldalfalú, terepre szánt abroncsok okoznak. Ez azt jelenti, hogy gyakran meg kell tippelni, mennyi kormányzást igényel egy adott kanyar vagy körforgalom – de ehhez idővel hozzá lehet szokni.
Alacsony sebességnél, különösen rosszabb burkolatú utakon, a rugózás eléggé nyugtalan tud lenni, így például egy Ford Ranger által kínált kényelmesebb haladás vonzóbb lehet sokak számára.