Megrázó hír érkezett Schmuck Andorról!

Ez nem egy búcsú. Ez egy különös, bátor és megrendítő gesztus. Schmuck Andor ezzel nemcsak barátjának állít emléket, hanem önmagának is üzen: az élet még tart. A sírkőre írt neve nem végpont, hanem kiáltvány. A jelkép a síron – a szabadkőműves pecsét – nem titokzatos dísz, hanem két ember közös szellemi útjának pecsétje: hűség, eszmék, ígéretek.
Az ember, aki már tudja, hol nyugszik majd, de még jár – beszél, tervez, él. És ezzel talán többet mond, mint száz politikai beszéd: hogy a halál közelsége nem kell, hogy bénítson. Néha épp az ad célt. És egy sírkő – igen, akár egy élő nevével is – lehet az emlékezésnél is több: lehet egy élő testamentuma.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

Ahogyan a D-Max dízelmotorja némi nyerseséget kölcsönöz a jármű dinamikai karakterének, úgy az úttartása is mutat némi darabosságot és merevséget – többet, mint amit a legkifinomultabb pick-up modellek manapság nyújtanak. Ugyanakkor a kezelhetősége elég pontos, és semmiképp sem mondható irányíthatatlannak vagy kellemetlennek a vezetése.
A stabilitás megnyugtató szintet képvisel, akár autópályán, akár városi forgalomban. A D-Max nem húz el gyorsításkor vagy erőteljes fékezéskor, és a hátsó tengely sem pattog vagy érződik túl merevnek kátyúk és úthibák felett. Maguk a fékek is kellően erősek és jól adagolhatók, még akkor is, ha hátul csak dobfékek vannak.
A kormányzás viszont kissé bizonytalan érzésű, ami közúton inkább hátrány, terepen viszont előny lehet. Ez főként a létraváz rugalmas viselkedéséből és a magas oldalfalú, terepre optimalizált abroncsok hatásából ered. Így előfordul, hogy találgatni kell, mennyi kormányzást igényel egy-egy kanyar vagy körforgalom – de idővel ezt könnyű megszokni.

Alacsony sebességnél, főként rossz minőségű utakon, az utazás meglehetősen rázós lehet, így a Ford Ranger által kínált magasabb komfortszint valószínűleg vonzóbb lesz sokak számára.
Megemlítendő még a fordulóköre is, ami 12,5 méter, ezzel szűkebb, mint néhány vetélytársáé. Összehasonlításképpen: a Ranger fordulóköre 12,7 méter, míg a Volkswagen Amaroké 12,9 méter.
Terepen a D-Max gyárilag szerelt sár- és hóabroncsai kiváló tapadást és terepjáró képességet biztosítanak, az új „Rough Terrain” mód pedig az elektronikus kipörgésgátlót optimalizálva segíti a különösen csúszós vagy meredek szakaszokon való áthaladást.
Időnként – csakúgy, mint közúton – a motor kissé erőtlennek tűnhet, de ez ritkán fordul elő. Pozitívum viszont a fordulókör átmérője, ami 12,5 méter – ezzel szűkebb, mint például a Ranger (12,7 m) vagy a Volkswagen Amarok (12,9 m).
Terepen a D-Max alapból felszerelt sár- és hóabroncsai meggyőző tapadást és képességeket kínálnak. Az új Rough Terrain üzemmód (elektronikus kipörgésgátló mód) segít az igazán csúszós, meredek szakaszokon is átvészelni az akadályokat. Bár néha, csakúgy mint közúton, a motor kissé gyengének érződik, ez a legtöbb helyzetben nem okoz különösebb gondot.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük