A bolti kenyér legtöbbször nem is látott valódi lisztet vagy kelesztést. Gyorsított ipari eljárással készül, aminek eredménye egy gumiszerű, üres belsejű, pár nap alatt bűzleni kezdő valami, ami szégyen a kenyér névre. Nem csoda, hogy az idősebbek könnyes szemmel emlékeznek vissza a régi, illatos, ropogós kenyerekre, amelyeket még becsülettel sütöttek.
És miközben a minőség a béka feneke alatt van, az árak az egekbe szöktek.
A LEGSZOMORÚBB – ÁREMELÉS LESZ! ENNYI LESZ A BOLTI KENYÉR ÁRA:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Érdekes módon az Across megelőzhette az európai bemutatkozásban a RAV4-et, és így már hónapokkal azelőtt elérhetővé vált a Toyota új generációs, 302 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca, mielőtt az teljesen azonos konfigurációban megjelent volna a Toyota emblémás változatban is.
Ez a hajtáslánc egy 182 lóerős, 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotort és két elektromos hajtómotort tartalmaz: egy 180 lóerős egységet az első tengelyhez, valamint egy kisebb, 54 lóerős motort a hátsó tengelyhez. Ami ebben a rendszerben szokatlan a hagyományos SUV-mérnöki megoldásokhoz képest, az az, hogy az összkerékhajtás nem mechanikus kapcsolat útján valósul meg a tengelyek között – a hajtást teljes mértékben az elektromos motorok végzik –, ami ma már több plug-in SUV esetében is megszokott.
Az Across orrán található hatalmas, hatszögletű hűtőrács, illetve annak környező karosszériaelemei eltérnek a RAV4-étől, enyhébb, kevésbé szögletes megjelenést kölcsönözve az autónak – amit több tesztelő is előnyösebbnek ítélt.
A benzinmotor és az első elektromos motor erejét a Toyota egyedi transaxle rendszerének bolygóművei egyesítik. Ez a rendszer egy tengelykapcsoló-egységet is tartalmaz, amely lehetővé teszi a motor leválasztását és leállítását hibrid üzemmódban vagy teljesen elektromos (EV) üzemben. Ha mindkét hajtásforrás egyszerre dolgozik, az epiciklusos e-CVT váltó úgy szabályozza a főtengely fordulatszámát, hogy az autó a lehető leghatékonyabban haladjon.
Fontos, hogy nincs mechanikus kihajtás a hátsó tengelyre – így például a terepezéshez való Trail módban a hátsó motor működése és az összkerékhajtás kizárólag az ESP és a kipörgésgátló rendszer érzékelőinek információin alapul.
A rendszer hasonló a hagyományos (nem plug-in) RAV4 Hybrid megoldásához, de a 18,1 kWh-s, folyadékhűtéses akkumulátor az Acrossban jóval nagyobb, és az első elektromotor is lényegesen erősebb. Ennek két következménye van.
Egyrészt a passzív felfüggesztésű Across saját tömege mintegy 280 kg-mal nagyobb, mint a hagyományos RAV4 Hybridé (bár így is közel 200 kg-mal könnyebb, mint a nemrég tesztelt Range Rover Evoque P300e). Másrészt az Across gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra mindössze 6,0 másodperc – ami nagyjából megegyezik a DSG-váltós Volkswagen Golf GTI értékével. A laboratóriumi teszt szerinti szén-dioxid-kibocsátás 25 g/km alatt marad, a tisztán elektromos hatótáv pedig lenyűgöző, 75 km.
Hogy mindez a Suzuki vagy a Toyota érdeme, az talán másodlagos – de technikai szempontból mindenképpen figyelemreméltó teljesítmény.
A külső megjelenésről nincs sok újdonság: az Across méretei és sziluettje megegyezik a RAV4-ével, bár az orr részletformái lágyabb, kevésbé agresszív összhatást keltenek. A 19 colos kerekek alapfelszereltségként járnak az egyszerűsített, bőségesen felszerelt egyetlen modellváltozathoz.