Nem elég, hogy lassan már sehol nem kapható valódi kenyér, szakértők szerint az árak tovább nőhetnek, akár 20-30 százalékkal is a következő évben, különösen, ha a gabonapiacok ismét megrázkódnak.
Ha valódi kenyeret akarunk enni, nincs más választásunk: otthon kell megsütnünk. Egy maroknyi alapanyag kell csak: jó minőségű liszt (BL80), egy csipet élesztő vagy egy adag kovász, víz, só – és türelem. Hosszú, 10-12 órás kelesztés után, egy forró öntöttvas edényben 230 fokon kisülhet az a kenyér, amely ízével és illatával visszahozza a régi idők emlékét.
VIA ellenszel
Ez is érdekelhet:
A Suzuki Across egy az egyben a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, csak Suzuki-jelvénnyel. Ez a badge-engineering klasszikus esete, de nem véletlen: a Suzuki a szigorodó európai kibocsátási normák miatt egyre nehezebb helyzetbe került, így a Toyota 2019-es, 5%-os részesedésszerzése után logikus lépés volt a technológia- és modellmegosztás.
A RAV4 PHEV, így tehát az Across is, kiválóan használható középkategóriás családi SUV – elektromos hatótávval, erős plug-in hibrid hajtáslánccal és kényelmes, tágas utastérrel. Az Across mindössze egyetlen felszereltségi szinten kapható, hatféle színnel, és néhány, kizárólag kereskedő által beszerelhető extrával – ez is mutatja, mennyire „egyszerűen” szeretne jelen lenni a kategóriában.
A Suzuki ezzel a modellel nem csupán egy új típust kínál, hanem egy kényszerű irányváltást is reprezentál: mivel a saját fejlesztésű kisautók (mint a Jimny) már nem felelnek meg az EU CO₂-elvárásainak, a márka kénytelen nagyobb, részben elektromos modellek felé nyitni – még ha azok Toyota-alapúak is.
A Suzuki Across belső tere pont azt nyújtja, amit egy praktikus, családi használatra szánt SUV-tól elvárnánk: strapabíró, kényelmes és rendkívül funkcionális. A Toyota RAV4-től örökölt kialakításnak köszönhetően az ergonómia és a kezelhetőség kiemelkedően jó – a nagyméretű, gumírozott tekerőgombok és a masszív vezérlőelemek egyértelműen a használhatóságra fókuszálnak, és még egy Land Roverhez képest is meglepően „felhasználóbarát” az egész enteriőr.
Az utastér helykínálata szintén dicséretes: bő fej- és lábtér várja az utasokat, hátul pedig két magas felnőtt is kényelmesen elfér hosszabb távon. A csomagtartó ugyan kisebb a hagyományos hibrid RAV4-éhez képest (580 → 490 liter), de így is bőven használható, ráadásul van benne szükség esetére egy mankókerék is – ami ma már ritka, de sokak által értékelt extra.
Ami viszont kissé csalódást keltő, az az infotainment-rendszer: a 9 colos kijelzőhöz nincs beépített navigáció, mégis van egy „Nav” gomb a kereten, ami csak egy „funkció nem elérhető” üzenetet dob vissza. Ez ugyanakkor kevésbé fájó, ha az ember úgyis Apple CarPlay-t vagy Android Autót használ, ami alapból elérhető. A hangrendszer is korrekt, bár nem hifi-élmény, de erős és torzításmentes.
Az Across belső tere nem luxus, de őszintén praktikus és használatra tervezett – pont az, amit sok SUV-vásárló igazából keres.