A szakértők és a pénzügyi háttérismerők azonban lehűtik a kedélyeket: ezt nem lehet egy csettintéssel betolni a rendszerbe. A 13. havi nyugdíjat is 4 lépcsőben vezették be, 2021-ben indult, és csak 2024-től lett teljes. Ha tehát a 14. havit is hasonló módszerrel hoznák be, akkor bizony időre van szükség. Akkor mégis mikorra számíthatunk a tényleges startpisztolyra?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A plug-in hibrid modellekben tett kísérleteink során inkább ruganyosnak éreztük az autót lassabb sebességnél a gyenge városi utakon, és egy kicsit jobban dőltünk, ahogy a kanyarokban a plusz súly átterjed az útra. Összességében azonban a Peugeot 408 egy kellemes autó, amelyet élvezetes lehet vezetni, ha az embernek kedve van hozzá, és jó szintű kényelmet és kifinomultságot kínál.
0-100 km/h gyorsulás és végsebesség
A belépő szintű Puretech benzinmotor egy háromhengeres motor, 129 lóerővel és 230 Nm nyomatékkal 1750-es fordulatszámtól. Kis egység, de a teljesítménye sok vásárló számára megfelelő lesz; 0-ról 100 km/órára 10,4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 200 km/óra.
Ha alacsonyan tartjuk a fordulatszámot, csendes, de az EAT sebességváltónak van egy-két áttételi aránya, amikor extra gyorsítást kérünk, ami a fordulatszámot és a zajszintet az egekbe repíti anélkül, hogy a tempó jelentősen felpörögne. A Puretech motor egyáltalán nem hangzik rosszul, de sokkal jobb, ha kimérten, bal lábbal haladunk, és elfogadjuk, hogy a haladás méltóságteljes, nem pedig lendületes lesz.
A Hybrid 180 és Hybrid 225 modellek gyorsabbak, de a sebességváltó, amelyet ebben az esetben e-EAT-nek nevezünk, még mindig kissé gyenge láncszem. Gyakran nem zökkenőmentesen vált az elektromos és a benzinmotor között.
Az sem sokat nyersz, ha a 178 lóerős Hybrid 180 modellről a 222 lóerős Hybrid 225-re váltasz. Mindkét PHEV egység azonos, 266 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik, és mindössze 0,3 másodperc a különbség a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulási idők között (8,1 másodperc a Hybrid 180 és 7,8 másodperc a Hybrid 225 esetében), és mindkettő végsebessége 226 km/h. A plug-in hibridektől megszokott módon a Peugeot 408 PHEV modellek is tökéletesen teljesítik a hivatalos WLTP vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztási teszteket, de a Hybrid 180 215 mpg-jének, illetve a Hybrid 225 211 mpg-jének eléréséhez fanatikus töltési rendszerre lenne szükség. Legalább a 24-30 g/km CO2-kibocsátási érték segít kordában tartani a cégautó-adószámlákat.
A PureTech benzinmotor a hivatalos vegyes ciklusú teszteken 41 és 48 mpg közötti fogyasztást produkál, 133–156 g/km károsanyag-kibocsátással, amit a szériafelszereltségként kínált stop/start rendszer és a 408 csúszós, 0,28-as légellenállási együtthatója is segít.
