Menetrend szerinti járat ütközött frontálisan

A baleset következtében mindkét vezető a járművekbe szorult, a busz utasai saját erejükből le tudtak szállni. A székesfehérvári hivatásos tűzoltók megkezdték a sofőrök kimentését. Az egységek mellett a társhatóságok is a helyszínen dolgoznak, a busz utasaiért mentesítő járat érkezik.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Bár a Bigster felszereltsége meglehetősen gazdag, az anyaghasználat és a belső tér kidolgozottsága néhány ponton emlékeztet arra, hogy még mindig egy elérhető árú márkáról van szó. Amit egy kisebb kategóriájú Daciában teljesen elfogadhatónak érezhetünk, az ebben a nagyobb, komolyabb modellben már kissé elmarad a közvetlen konkurensektől, például a Kia Sportage-től vagy akár az MG HS-től. A belső térben sok a kemény műanyag, még ha bizonyos részeken – például a könyöklőkön vagy ott, ahol a vezető térde érintkezik a középkonzollal – kapunk is egy kis szövettel bevont felületet. A magasabb termetű tesztelők azt is kifogásolták, hogy az ülések nem nyújtanak elegendő combtámaszt, és az ülőlap hosszirányú állítása sem megoldott, ami hosszabb utak során kényelmetlenséget okozhat.

Dacia Bigster egy komoly lépés a márkától a prémiumosabb irányba, különösen az eddigi modellekhez képest, de még mindig kompromisszumokat követel azok számára, akik megszokták a magasabb kategóriás autók által nyújtott anyagminőséget és kényelmet. Viszont ár-érték arányban továbbra is erős ajánlat lehet, különösen azoknak, akik nagy belső térre, praktikumra és hibrid hajtásra vágynak megfizethető áron.

A tesztelt változat viszont a teljes értékű hibrid, amely alapvetően a Renault által már jól ismert E-Tech rendszerre épül. Ennek különlegessége, hogy nincs hagyományos tengelykapcsolója, hanem a benzinmotor négy, míg a fő villanymotor két sebességfokozattal rendelkezik. Ezt egészíti ki egy másodlagos elektromotor, amelynek fő feladata a motor indítása, illetve a motorfordulat szabályozása a zökkenőmentes váltás érdekében. Ez a rendszer olcsóbb, négyfokozatú változata annak az ötsebességesnek, amit például a Renault Rafale vagy Austral modellekben találunk.

A Dusterhez képest több változás is történt: a benzinmotor például 1,6 literről 1,8 literesre nőtt, és a forgatónyomaték is 18 lb-ft-tel emelkedett, ami könnyebben elérhető és dinamikusabb teljesítményt biztosít. A hibridrendszer akkumulátora is nőtt, 1,2-ről 1,4 kWh-ra. Ez a konfiguráció valószínűleg idővel más Renault-csoportos modellekbe, például a Dusterbe is bekerül majd.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük