„A férfi folyamatosan lefelé nézett, láttam, hogy valamit nyo/kod. Aztán egyszer csak áthúzódott az én sávomba. Próbáltam félrerántani a kormányt, de már nem volt elég idő. Az ütközés elkerülhetetlen volt.”
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
Érdekesség, hogy bár a Bigster alapjaiban kisautós technikából építkezik, mégis elérhető összkerékhajtással is – ami ebben a kategóriában ritkaságszámba megy. Jelenleg ezt egy hagyományos, többtárcsás kuplung és egy kardántengely alkalmazásával oldják meg az enyhe hibrid változatnál, ahogy az keresztmotoros négykerék-meghajtású rendszereknél általában megszokott. A teljes hibrid hajtáslánccal szerelt, összkerékhajtású változat – amely már egy hátsó tengelyre szerelt villanymotorral működik – várhatóan az év végére érkezik. Fontos különbség még, hogy a négykerék-meghajtású Dacia modellek hátul többlengőkaros futóművet kapnak a hajtáslánc miatt, míg az elsőkerék-meghajtású változatok egyszerűbb, csavarrugós, torziós gerendás hátsó felfüggesztést használnak.
A Bigsterben alkalmazott új E-Tech hibrid rendszer jelentős előrelépés a Dusterhez képest, különösen az új motorral kombinálva, de alapvetően a működési elve továbbra is ismerős azok számára, akik már találkoztak a Renault-csoport hibridjeivel. Az autóban ugyanis nincs kuplung, így mindig elektromos hajtással indul el. Az elektromotor önmagában is elég erős, nagyjából 50 lóerőt ad le, ezért városi vagy alacsonyabb sebességű közlekedésnél előfordulhat, hogy a benzinmotor hosszú ideig egyáltalán nem is kapcsol be.
Amikor viszont a benzinmotor beindul, többféle szerepet is betölthet. Egyes esetekben nem közvetlenül hajtja az autót, hanem csak egy állandó fordulatszámon működve áramot termel a generátor segítségével, hogy töltse az akkumulátort. Máskor viszont közvetlenül is részt vesz a hajtásban, például nagyobb gyorsításnál vagy emelkedőn. Ilyenkor a motor hangja kissé érdes, különösen, ha magas fordulatszámon dolgozik, de ez a helyzet már ritkább, mivel az új rendszer jóval nyomatékosabb lett, mint a korábbi változatokban.