MOST ÉRKEZETT! Irányíthatatlanná vált a busz!

A fékek hibája okozhatta a tragédiát. A rendőrségi beszámolók szerint a busz Medan városából indult, és Jakartába tartott, amikor a Padang városában található egyik buszpályaudvar közelében – egy meredek lejtőn haladva – a fékek feltehetően meghibásodtak, ennek következtében a jármű irányíthatatlanná vált, letért az útról és felborult.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A mostani i10 talán már nem az a szíveket azonnal megdobogtató kisautó, amit az ember első látásra megszeret, de kétségkívül az egyik legjobban megítélhető és leginkább ajánlható modell lett a kategóriájában. Egy komolyabb, érettebb karakterű kisautó, amely olyan felszereltséget és minőséget kínál, amilyet korábban inkább csak nagyobb autókban találtunk meg. Elkerüli a Fiat 500-nál tapasztalható játékos, de kissé könnyűsúlyú hatást, kifinomultabb, mint az MG 3 kissé durva kidolgozottsága, és sokkal élénkebb és dinamikusabb, mint a Toyota Aygo X meglehetősen lassú karaktere. És ami talán a legjobb az egészben: mindezt viszonylag alacsony áron kínálja. Ez az i10 tehát nemcsak okos választás, hanem olyan autó, amely bebizonyítja, hogy a kis méret nem jelent kompromisszumot sem a minőségben, sem az élményben.

Elméletileg ez az akkumulátorkapacitás elegendő kellene, hogy legyen egy teljes hétre az én vezetési szokásaim mellett. Csakhogy ez a beszámoló a tél közepén készül, így egyáltalán nem engedhetem meg magamnak, hogy túlságosan nyugodt vagy önelégült legyek ezzel kapcsolatban. Ne feledjük, hogy az i10 és az EX40 nem éppen egy könnyű kis városi autó – a saját tömege 2001 kilogramm, ami már önmagában is nagy kihívást jelent az elektromos hatékonyság szempontjából. Emellett a formaterve is inkább doboz alakú, szögletes, ami nem kedvez a légellenállásnak, vagyis az aerodinamikai hatékonysága is gyenge lábakon áll. Ez a két tényező – a nagy tömeg és a nem túl áramvonalas forma – már önmagában is előrevetíti a szerény hatótávot.

Ráadásul én már vezettem korábban elektromos autókat a legzordabb téli hónapokban is, de akkor hajlandó voltam kikapcsolni a fűtést a jobb hatótáv érdekében. Most viszont teljesen más a helyzet. Azok, akik több mint 50 000 fontot hajlandók kiadni egy ilyen autóra, mint az EX40, joggal várják el, hogy ne kelljen lemondaniuk az alapvető kényelmi funkciókról – például arról, hogy kellemes hőmérséklet legyen az utastérben. Ennek megfelelően a klímaberendezést folyamatosan 21 °C-ra állítva használom, egészen addig, amíg végre meg nem jelenik a nap az égen és nem kezd enyhülni az idő.

Az autó az első néhány száz mérföld alatt átlagosan körülbelül 38 kWh-t fogyasztott 100 mérföldenként. Ez az érték nagyjából 2,6 mérföld/kWh-nak felel meg, vagyis egy teljes töltéssel mintegy 205 mérföldet (kb. 330 kilométert) tud megtenni. Ez sajnos jóval elmarad a gyártó által ígért hatótávtól – egészen pontosan 135 mérfölddel kevesebb, mint az elméleti maximum. Azonban van egy jó hír is: a töltési sebesség nem ennyire kiábrándító.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük