Most tényleg Cápát láttak a Balatonnál

Szári Zsolt, a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. vezérigazgatója azonban nyugtató magyarázatot adott a Somogy Vármegyei Hírportál számára: „Igen valószínűtlen, hogy a vi/eón egy cápa látható, erre pedig több magyarázat is van.”
Egyrészt, a cápák sós vízi élőlények, így a Balaton édesvize teljesen alkalmatlan lenne számukra, nem beszélve arról a vállalhatatlanul hosszú útról, amit meg kellene tenniük, hogy eljussanak ide.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Látható tehát, hogy a BYD nagyon komoly tervekkel készül. A gyártó eddig is ismert volt az elektromos buszairól, amelyekből már jó sokat eladott világszerte – most viszont teljes erőbedobással az elektromos személyautók piacára koncentrál. A korábbi, 2014-ben bemutatott BYD E6 modell – ami drága volt, és technológiailag nem volt túl kifinomult – inkább csak tapogatózásnak számított. Az Atto 3 viszont már teljesen más szintet képvisel: ez egy komolyan vett, modern villanyautó.

A benne található akkumulátor is saját fejlesztés, a BYD által „Blade Battery”-nek nevezett típus. Ellentétben a legtöbb mai elektromos autóban használt akkumulátorral – amelyek nikkel-, mangán-, kobalt- vagy alumíniumalapúak –, a Blade Battery lítium-vas-foszfát (LFP) technológiát alkalmaz. Ez több szempontból is előnyös: nem tartalmaz vitatott eredetű kobaltot, ráadásul ezek az akkuk nyugodtan tölthetők teljes kapacitásra, nem igényelnek nagy biztonsági tartalékot, tehát a teljes és a ténylegesen használható kapacitás közel azonos. Emellett ezek az akkumulátorok kevésbé hajlamosak az elhasználódásra is, tehát hosszabb élettartamot ígérnek. A hátrányuk, hogy kisebb az energiasűrűségük – vagyis ugyanannyi energia tárolásához nagyobb és nehezebb akkura van szükség –, illetve korlátozottabb a teljesítményük, tehát nem tudnak olyan gyorsan leadni vagy felvenni energiát.

Az Atto 3-nak azonban nincs is szüksége túl nagy teljesítményre: a benne lévő elektromos motor 201 lóerőt tud leadni, ami ebben a kompakt SUV-kategóriában teljesen megfelelő. A gyorstöltés viszont nem kiemelkedő: a BYD által megadott 88 kW-os töltési csúcsteljesítmény alacsonyabb, mint amit több versenytárs kínál.

Összességében azonban az Atto 3 egy jól összerakott, gondosan tervezett elektromos autó, amellyel a BYD nem csak egyszerűen jelen kíván lenni Európában, hanem komolyan versenyezni akar a már bejáratott márkákkal. Az autó mögött modern technológia, komoly tapasztalat és egyre bővülő modellpaletta áll – így érdemes lesz figyelemmel kísérni, hogyan alakul a BYD európai története a következő években.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük