Műtét közben csapott le a 8,8-as földrengés

Bár a károk mértékét még korai megbecsülni, már most so/koló fel/ét/lek kerültek fel. A felvételen egy kamcsatkai onkológiai klinika m/tője látható, ahol éppen egy op/ráció zajlott, amikor megmozdult a föld. A műtőben lévő ka/era rögzítette, ahogy a lámpák és műszerek remegnek, a műtőasztalon fekvő beteget pedig igyekeztek stabilan tartani.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Kadjar csak egyféle karosszériaváltozatban érhető el, és a Renault kínálatában a kisebb Captur és a nagyobb Koleos között helyezkedik el. 2018 végén a modell frissítést kapott, amely még vonzóbbá tette: a külső dizájn néhány finom változáson ment keresztül, az utastérben pedig egyszerűsítették a klímavezérlőket, valamint modernebb, könnyebben kezelhető infotainment rendszert építettek be.

A legfontosabb változás azonban a motorválaszték korszerűsítése volt. Az összes erőforrás új részecskeszűrőt kapott, amely csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A régi 1.2-es és 1.6-os benzinmotorokat két új 1.3 literes turbós benzines váltotta, 138 és 158 lóerős változatokban. Ezek a motorok nemcsak erősebbek, de takarékosabbak is lettek. A gyengébbik változat manuális hatfokozatú vagy hétsebességes automata váltóval is elérhető, míg az erősebb csak kézi váltóval kapható.

A dízelpaletta is megújult: az 1.5-ös dCi motort finomhangolták, hogy jobb teljesítményt, csendesebb működést és alacsonyabb fogyasztást biztosítson. A korábbi 1.6-os dízelt egy 1.7-es motor váltotta fel, amely jelentős teljesítménynövekedést hozott. Ez a változat hatfokozatú kézi váltóval érhető el, és ez az egyetlen Kadjar, amely összkerékhajtással is megvásárolható. Automata váltó esetén viszont csak az X-Tronic CVT változat érhető el, amely nem tartozik a legnépszerűbb vagy legkívánatosabb megoldások közé.

Renault Kadjar egy jól eltalált, családbarát középkategóriás SUV, amelyben a formatervezés, a tágasság, a jó ár-érték arány és az alacsony fogyasztás találkozik – ez pedig a legtöbb autóvásárló számára pontosan az, amit keres.

Valószínűleg nem sokan tervezik, hogy a Renault Kadjar-t rendszeresen terepen fogják használni, de ennek ellenére nem szabad teljesen leírni a képességeit, ha néha el kell hagyni az aszfaltot. Igaz, hogy a piacon találni nála robusztusabb és kimondottan terepre szánt kompakt összkerekes autókat, de a Kadjar is megállja a helyét enyhébb terepviszonyok között, főként a 1.7 literes dízelmotoros változatban. Ez ugyanis az egyetlen verzió a kínálatban, amely összkerékhajtással is elérhető, és tartalmaz egy 50:50 arányú differenciálzárat is. Ez a funkció segít abban, hogy az autó jobb tapadást érjen el, például sáros, csúszós terepen, így ha időnként földutakra vagy enyhe terepre kell kimenni, akkor ez a modell képes rá.

Ami az országúti közlekedést illeti, a Kadjar viselkedése mindig stabil és kiszámítható, még ha nem is kínál túl sok izgalmat vezetés közben. A Renault egy speciális rendszert használ az autóban, amit Understeer Logic Control-nak neveznek. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha az autó egy kanyarban hajlamos lenne kisodródni, akkor a rendszer automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket, hogy az autó megtartsa az ideális ívet. Ez a megoldás hasznos és biztonságos, de nem annyira természetes érzetű, mint például a SEAT Ateca modellben alapfelszereltségként elérhető XDS elektronikus differenciálmű. Emellett az is érezhető, hogy a Kadjar kevésbé tapad az úthoz, vagyis kevésbé kapaszkodik bele az aszfaltba kanyarodáskor, így sportosabb vezetési élményt nem igazán kínál.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük