Az orvosok és ápolók higgadtan, összehangoltan reagáltak: miközben minden mozgott körülöttük, folytatták a beavatkozást, és igyekeztek megóvni a pácienst bármilyen sérüléstől. A vi/eó rövid idő alatt több tízezer megtekintést ért el, sokan dicsérik a személyzet lélekjelenlétét.
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
A kormányzás szintén nem a leginkább visszajelző: kevés információt ad arról, mi történik az első kerekeknél, vagyis a sofőr nem feltétlenül érzi, mennyire tapad az autó. Viszont cserébe a kormány könnyű és pontos, így városi forgalomban vagy parkolásnál nagyon egyszerűen manőverezhető az autó, ami sokak számára fontosabb lehet, mint a sportos viselkedés. Az összhatás tehát inkább a kényelmes, nyugodt és biztos vezethetőséget szolgálja, mintsem a dinamikus, élvezetes autózást.
A Renault Kadjar négyféle motorváltozattal érhető el, amelyek közül az 1,3 literes TCe turbós benzines motor az egyik legjobb választás. Ez az erőforrás 138 lóerőt teljesít, ami lehetővé teszi, hogy az autó akár 202 km/h-s végsebességet is elérjen, és 0-ról 100 km/h-ra mindössze 10,4 másodperc alatt gyorsuljon. Külön előnye, hogy a maximális nyomatékot már alacsony, 1.600-as fordulatszámtól képes leadni, így már alacsonyabb sebességnél is erőteljes és dinamikus a viselkedése.
Ez a motorváltozat általános használatra kifejezetten jól beválik. Autópályán és országúton kellően élénk, városban pedig rugalmas és könnyen kezelhető. A motor járása alapvetően finom, különösen normál vezetési stílus mellett, bár ha az ember erősen nyomja a gázt, a motorhang kissé nyerssé válhat, és elveszti sima karakterét – ez azonban csak extrém gyorsításnál zavaró.
Valójában annyira jól teljesít ez a gyengébbik benzines motor, hogy a kínálatban elérhető erősebb változat – amely körülbelül 20 lóerővel és 20 Nm-rel kínál többet – nem kínál valódi előnyt a legtöbb vezető számára. Az erősebb motor teljesítménye csak magasabb fordulatszámon érhető el, így normál közlekedési helyzetekben szinte semmivel sem érzi magát gyorsabbnak vagy erősebbnek, mint a 138 lóerős változat. Ez a különbség a számok szintjén is csekély: a gyorsulási idő csupán fél másodperccel rövidül (0-100 km/h 9,9 másodperc), a végsebesség pedig mindössze 4 km/h-val nő.