A jegybank 2025-re 4,5–5,1 százalék közötti inflációt vár, a kormány szerint ez 4,5 százalék is lehet. Ha az árak emelkedését sikerül lejjebb vinni, azzal indokolhatják, hogy nincs szükség a korábban beígért nyugdíjemelésre. Ha sikerül visszafogni az inflációt, nem lesz szükség az emelésre. Ezzel spórolni próbálnak, viszont politikailag kockázatos lehet, hiszen jövőre választás jön, és a nyugdíjasok fontos szavazói réteg.
ÉS EZ MÉG NEM MINDEN!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 5008 egyterű nevében szereplő ötös szám valódi jelentőséggel bír. A Peugeot történetében az ötös szám mindig is a valódi praktikusságot szimbolizálta.
Az 504-es és 505-ös nagy szedán és kombi modellekben használták, amelyek az 1960-as évektől az 1990-es évek közepéig voltak gyártásban. A 505 különösen híres volt hihetetlen sokoldalúságáról, mivel akár nyolc előrefelé néző ülést is kínált egy sor székkel a csomagtartójában, jóval azelőtt, hogy az MPV (többfunkciós jármű) fogalma teljesen elterjedt volna. A modell hírneve olyan erős volt, hogy még ma is találkozhatunk vele Afrikában, ahol taxiként és családi munkásautóként használják.
Bár a Peugeot korábban csak nagyobb egyterűeket kínált, mint például a Peugeot 807, a 5008 egy új irányvonalat képviselt. Az 807-es a ’90-es évek minivan-hullámának hatására készült, amit olyan modellek indítottak el, mint a Renault Espace és a Chrysler Voyager. Ezzel szemben a 5008 egy kisebb, kompakt, „egydobozos” haszonjármű, amely a modern MPV-kategória irányzatát képviseli.
A 5008 sok alkatrészt megoszt a Citroën C4 Picasso-val, mégis jelentősen eltér tőle a külső megjelenésében. Elérhető öt- vagy hétszemélyes változatban, és többféle négyhengeres benzines és dízelmotort kínál, amelyek teljesítménye közepes. A 5008 magas vezetői pozíciója hasonló a Citroën C4 Grand Picasso-éhoz, amely ugyanarra a platformra épül, és a designja is tükrözi a Peugeot stílusának friss, modernebb irányvonalát.
A 5008 bemutatása 2009 végén egybeesett Gilles Vidal Peugeot designigazgatóvá való előléptetésével, ami új korszakot jelentett a Peugeot dizájnfilozófiájában. Vidal hatása már akkoriban is egyértelmű volt, és jelezte, hogy a Peugeot új irányba lép a finomabb és stílusosabb modellek felé, amit a 5008 megjelenése is tükröz. Az energia-megtakarító Michelin Primacy gumik megfelelő tapadást biztosítanak Matt Prior Újságíró
Tekintettel arra, hogy az 5008 ugyanazon platformra épül, és ugyanaz a célja, mint a Citroën C4 Grand Picasso-nak, különösen örvendetes, hogy megőrzi a Citroën kényelmét, miközben elkerüli annak bágyadt, lomha hozzáállását mindenhez, ami nem egy egyenes útszakasz.
A Peugeot futóműve elég jó ahhoz, hogy a kényelmes Renault Grand Scénic-kel egy szinten említsük, de a kormányzása állandóbb, és a karosszéria mozgása is komolyabb.