A jelenlegi rendszer miatt egy új nyugdíjas könnyen többet kaphat, mint aki évtizedekkel korábban ment nyugdíjba, még akkor is, ha annak idején ugyanannyit vagy többet keresett. Ennek oka, hogy az új nyugdíjak számításánál figyelembe veszik a bérek növekedését, míg a már nyugdíjban lévők emelése jóval kisebb. Ez különösen furcsa annak fényében, hogy a legidősebbek körében a legerősebb a kormány támogatottsága.
VIA 168
Ez is érdekelhet:
Az 5008 az első sorozatgyártású modell, amely a Peugeot új dizájn nyelvét használja. Ezt először 2010 elején mutatta be a Peugeot a radikális SR1 tanulmányautóval, egy stílusos roadsterrel, amelyben egyértelműen érezhető az Aston Martin hatása – és egy teljesen új megközelítés a családi archoz.
Az 5008 a Peugeot számára azt is jelentette, hogy visszatér a forma, miután a cég titokban elismeri, hogy az utolsó igazán jól kinéző autója a 1996-os Pininfarina tervezte 406 coupé volt.
Az alacsony csomagtérajtó-lipsi könnyebbé teszi a nehéz tárgyak rakodását, de nagy helyigény van a hátsó részen ahhoz, hogy teljesen ki tudjuk nyitni a hátsó ajtót.
Vicky Parrott
Akár a dizájn, hogy illeszkedjen az SR1-hez, akár csak véletlenül, vagy hogy megkülönböztessék a hasonló időpontban bemutatott 3008-tól, az 5008-ast úgy tervezték, hogy nem tartalmazza a Peugeot jellegzetes, nagy, szájformájú hűtőrácsot. Az 5008 egy visszafogottabb, kevésbé feltűnő első szellőzőket és nyílásokat kapott, és szemünkre, valamint sok más ember véleményére is sokkal vonzóbbá vált. A többi részlet is tisztán, de nem drámaian van megtervezve.
Hasonlóan visszafogottak a 5008 műszaki alapjai is. Az 5008 a 308 SW architektúrájának kibővített változatán alapul, amely a 3008 crossover és a Citroën C4 Grand Picasso számára is az alapot adja. A Grand Picasso és az 5008 tiszta, egyszerű, semmit nem bonyolító MPV-k a kategóriában, amelyet a Vauxhall Zafira tett népszerűvé.
Az acél monocoque alatt, akárcsak a 3008 és a C4 Grand Picasso esetében, az 5008 elöl McPherson felfüggesztést használ, a hátsó felfüggesztés pedig csavarodó gerendás megoldással van ellátva.
A motorválaszték az 5008 alatt megegyezik számos más Peugeot közepes méretű modellével. Van egy benzin- és egy dízelmotor – egy háromhengeres, turbós 1,2 literes egység 128 lóerővel, míg az egyetlen dízelmotor egy 118 lóerős 1,6 literes egység, mindkét motor egy hatfokozatú manuális váltón keresztül hajtja a kerekeket. Csak a dízelmotor elérhető automatizált hatfokozatú váltóval.