Nébih: Hatósági Zárlat alá kerül a fél ország!

A Hivatal tájékoztatása szerint az ország veszettséghelyzete 2022-ben jelentősen megváltozott. Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében, az ukrán és román határ térségében az elmúlt években emelkedett az esetek száma: míg 2022-ben négy, addig 2023-ban tizenhat, 2024-ben pedig tizennyolc megbetegedést regisztráltak.
A vörös rókák immunizálása 2025. március 29-én kezdődik az ország délkeleti megyéiben. Ezzel párhuzamosan ebzárlatot és legeltetési tilalmat vezetnek be az érintett térségekben.
A vakcinázást speciális csalétkekkel végzik, amelyeket kisrepülőgépekről juttatnak ki a célterületekre.
ERRE FIGYELJEN A HÁZIÁLLATOKNÁL:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Mazda MX-30 elektromos crossover korlátozott, mindössze 200 km-es hatótávját egy olyan különc megoldással orvosolták, amelyet csak a Mazdától várhatunk.
Az új Mazda MX-30 R-EV a teljesen elektromos változat mellett kapott helyet a kínálatban, és a harmadik modell a „Mazda Experimental” sorozatban – innen ered az „MX” név is.
Amikor először vezettük az MX-30 EV-t, lenyűgözött az egyedisége, ám a csekély hatótáv és a visszafogott dinamika miatt leginkább csak városi használatra volt alkalmas. Emiatt egy kompromisszumos választásnak tűnt, amelyet igazán csak akkor érdemes megvenni, ha van mellette egy másik autó is.
A Mazda azonban azt ígéri, hogy ezt a problémát egy szokatlan szövetségessel oldotta meg. Az MX-30 R-EV egy hatótáv-növelt elektromos autó, amelynek orrában egy új, 830 köbcentis Wankel-benzinmotor dolgozik. Ez kizárólag áramfejlesztőként üzemel, a kerekeket soha nem hajtja közvetlenül. A teljesen elektromos változat továbbra is elérhető mellette.
A Wankel-motor egy 17,8 kWh-s akkumulátort tölt, amely az első kerekeket hajtó villanymotort látja el energiával, így a gyártó szerint az autó akár 640 km-es hatótávot is elérhet.
De valóban szükséged van erre a plusz 440 km-re? Másként fogalmazva: a Mazda újkori technológiája a gyakorlatban is olyan meggyőző, mint ahogy ígérik?

Jo Stenuit tervei alapján az MX-30 a Mazda 3 szedán és a nagyobb CX-30 „természetes fejlődésének” eredménye. Egy háromdobozos crossover, amely mégsem úgy néz ki, mint egy hagyományos háromdobozos crossover – sikerül izgalmasabbnak lennie, mint a Kia Soul EV, miközben kevésbé dühösen szögletes, mint a futurisztikus Toyota C-HR.
Egy világban, ahol mindenki öltönyt visel, ez az autó egy hawaii ing – épp annyira megkülönbözteti magát azzal, amit tartalmaz, mint azzal, amit elhagyott. A hagyományos hátsó ajtók helyett például hátrafelé nyíló „öngyilkos” ajtókat kapott, akárcsak a régi RX-8.
A Mazda „Kodo” formanyelvét alkalmazva az MX-30 kompakt, tömör arányokkal rendelkezik, így minden felszereltségi szinten kiemelkedik a tömegből. A jellegzetes első és hátsó lámpatestek tovább fokozzák a karakterét.
A R-EV verzió méretei megegyeznek a tisztán elektromos változattal: 1555 mm magas, 1795 mm széles és 4395 mm hosszú. Az egyetlen igazán szembetűnő különbséget néhány embléma jelenti – a sárvédőn egy Wankel-motorra utaló szimbólum, valamint a csomagtérajtón az „R-EV” jelzés. Az újratervezett könnyűfém kerekek szintén apró eltérést jelentenek, melyek minden változatban 18 colosak, de a magasabb felszereltségi szinteken gyémántcsiszolt felületet kapnak.
Többféle színkombináció áll rendelkezésre, és a középső, valamint a csúcskategóriás kivitelekhez feltűnő, háromárnyalatos fényezés is választható. A tesztautónk kerámiaszürke karosszériát, fekete tetőt és fekete külső tükörburkolatokat kapott – ez egy 1500 fontos (kb. 680 000 Ft-os) extra opció.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük