Nyár végén ennyibe fog kerülni egy kiló kenyér!

A szakember azt is elmondta, a búza tonnánkénti ára jelenleg 130 ezer forint felett van, ami a kétszerese a tavaly júliusi árakhoz képest. Mindez a liszt árára is hatással van, míg tavaly nyár végén 85-90 forint volt a kilója, most 160 forint. Júliusban ráadásul Lakatos szerint egy újabb 160 forintos áremelkedés jön.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A fronthajtású hibrid változat súlya a tesztpályán végzett mérések szerint 1658 kilogramm, ami jelentősen meghaladja a korábbi, 2016-ban tesztelt generáció tömegét. Ez a súlytöbblet részben az új technológiáknak, részben a magasabb biztonsági és komfortszintnek köszönhető. A Kia már 2010-ben felismerte, hogy a vásárlók körében egyre nő az igény az olyan SUV modellek iránt, amelyek sportosabb, kupészerű megjelenéssel bírnak. Bár a Sportage soha nem lett hivatalosan SUV-kupéként definiálva, a legújabb generáció ezt a formanyelvet viszi tovább: inkább formatervezési szempontokat előtérbe helyező autó lett, mintsem olyan praktikus családi jármű, amely minden szempontból a funkcionalitást helyezi előtérbe.

Ha centivel lemérjük a belső teret, gyorsan kiderül, hogy vannak kompromisszumok. Az általunk tesztelt GT-Line S kivitel, amely panoráma üvegtetővel volt felszerelve, a hátsó üléseknél csupán 920 mm-es belmagasságot kínált – ez nagyjából megegyezik azzal, amit egy átlagos, középkategóriás ferdehátú autó biztosít, tehát egyáltalán nem kiemelkedő ebben a kategóriában. Összehasonlításképp: a Toyota RAV4 hátsó üléseinél ez az érték körülbelül 80 milliméterrel nagyobb, ami jól mutatja, hogy a Sportage a formát részesítette előnyben a térkínálattal szemben. Ugyan a lábtér továbbra is bőséges, a hátsó utasok számára kínált fejmagasság miatt valószínűleg nem ez lesz az első választása annak, aki magas felnőtt utasokat vagy már felnőtt gyerekeket szeretne szállítani kényelmesen.

Még nem volt lehetőségünk kipróbálni a Kia Sportage enyhe hibrid (mild hybrid) változatát, de a teljes értékű hibrid hajtáslánc, amit már teszteltünk, meglepően jó teljesítményt nyújt. Ez a változat nemcsak megbízható és erőteljes, hanem kellemes és kifinomult vezetési élményt is kínál, miközben gazdaságos üzemanyag-fogyasztással működik – főleg akkor, ha a mindennapi használatról van szó, például városi közlekedésről, kisebb távok megtételéről vagy dugóban való araszolásról.

A motor alacsonyabb fordulatszám-tartományban és könnyű terhelés mellett szinte teljesen csendben dolgozik. Autópályán vagy nyugodt, városi forgalomban kellemesen halk, és jól reagál a vezető parancsaira. Ha valaki csak arra használja az autóját, hogy munkába járjon, bevásároljon, elvigye a gyereket iskolába vagy edzésre, és általánosságban azt szeretné, hogy a jármű megbízhatóan és hatékonyan illeszkedjen a mindennapi élet ritmusába, akkor ez a modell remekül kiszolgálja majd.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük