A fel/étel viharos sebességgel terjed, rengetegen látták és oszt/tták meg. A vi/eó eljutott áll/tvédő szer/ezetekhez is, akik szeretnék felelősségre vonni azt a céget. Nyilván ez egy előre szervezett rendezvény volt, a rendezők nem tudhatták pontosan milyen hőmérséklet is lesz! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Mindössze 3000 font felárért kérhetjük a nagyobb, hosszabb hatótávú akkumulátort, ami logikus döntésnek tűnik. Viszont ha ennél is jobb anyagminőségű, elegánsabb belső térre vágyunk, akkor már a GT-Line felszereltséget kell választanunk, ami újabb 3500 fonttal drágább, anélkül, hogy igazán sok extra felszerelést adna hozzá. Így az autó ára 39 495 fontra ugrik, ami ugyan nem kevés, de még mindig versenyképes a VW ID.3, a Cupra Born, a Skoda Elroq vagy a Renault Scenic hosszabb hatótávú változataihoz képest.
Egy apró, de sokakat érintő csalódás lehet, hogy a hőszivattyú csak a legmagasabb, GT-Line S felszereltséggel érhető el, ami már 42 995 fontba kerül, és még akkor is 900 fontos feláras extra.
A Kia EV3 tehát papíron jól árazott, de ha lízingre vagy PCP-re (Personal Contract Purchase) nézzük, akkor már korántsem ilyen kedvező a kép. Például ugyanazokkal a feltételekkel – 6000 font önerő, három év, évi 10 000 mérföldes futás – a GT-Line havi 503 fontba kerül. Ugyanezekkel a feltételekkel egy Renault Scenic Techno, 87 kWh-s akkumulátorral, csupán 369 font havonta. A többi hosszú hatótávú versenytárs valahol a kettő között helyezkedik el.
A nagyobbik akkumulátor kapacitása becslések szerint 78 kWh hasznos energia, amivel nagyjából egy szinten van a VW csoport hosszú hatótávú modelljeivel. A teszt során 10 °C körüli hőmérséklet volt, és a reális hatótáv a mért átlag és a mindennapi használat során elért értékek (265 és 304 mérföld) között mozgott. A fogyasztási mutatók, amelyek a 3,5–3,9 mérföld/kWh körül alakultak, elfogadhatók, de nem jelentenek előrelépést a hatékonyság terén.
Egy rendezvényen közvetlenül egymás után vezettük a Long-Range és a Standard-Range változatokat, és kiderült, hogy a hosszabb hatótávú változat csak 0,1 mérfölddel hatékonyabb kilowattóránként – ami elenyésző különbség, és nem kompenzálja a kisebb akkupakk hátrányát. Télies időben a kisebb akkumulátorral szerelt modell nagyjából 190 mérföldes (kb. 305 km) hatótávot nyújt.