Később a bejegyzés nyomtalanul eltűnt. Az izraeli Ynet hírportál információi szerint a külügyminisztérium utasította a diplomáciai képviseleteket, hogy azonnal töröljék minden részvétnyilvánításukat, és tiltotta számukra azt is, hogy bármilyen vatikáni emlékalbumba beírjanak.
A döntés sokkolta az izraeli diplomáciai testületet. Többen súlyosan kifogásolták a lépést, amelyről semmiféle hivatalos magyarázatot nem kaptak.
ÉS EZ MÉG SEMMI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Arkana a Renault jól ismert családi arculatát viseli magán elölről, de oldalnézetből már kevésbé felismerhető és egyedibb karaktert mutat. Több tesztelő is megjegyezte, hogy bizonyos szögekből erősen emlékeztet a BMW X4 formavilágára.
A modell eredettörténete sem könnyíti meg az eligazodást. Renault már 2019 óta forgalmaz Arkana nevű típust Oroszországban, ám míg az külsőre nagyon hasonlít az európai változatra, beltere inkább Dacia-szintű, mivel az a régebbi Dacia Duster platformjára épült.
A fekete tető opciós, 300 fontos felárért rendelhető, de a C-oszlop mindig a karosszéria színére fényezett, így az összhatás kevésbé látványos, mint más kétárnyalatos fényezések esetében, amelyek úgymond „lebegő” tetőhatást keltenek.
Az európai Arkana valójában egy megnyújtott Renault Captur alapjaira épül. Ez a modernebb platform és frissebb komponenskészlet révén jó eséllyel kulturált rugózást és kifinomultabb menettulajdonságokat ígér. A hátsó tengelynél ugyan csak csatolt hosszlengőkaros (torziós) futóművet kapott – akárcsak a Captur és a Clio –, ez azonban eddig sem akadályozta meg ezeket a típusokat abban, hogy kategóriájuk élvonalában versenyezzenek dinamikailag.
Bár a közös alapok miatt azt gondolnánk, hogy az Arkanát a Capturrel együtt a spanyolországi Valladolidban gyártják, valójában Dél-Koreában, a Renault-Samsung busani üzemében készül. Ott Samsung XM3 néven forgalmazzák 2022 óta. És igen, a Samsung Motors eredetileg valóban az elektronikai óriásvállalat autóipari részlegeként indult, de a Renault már néhány évvel az alapítás után többségi tulajdont szerzett benne.
A motorválaszték eltér a Captur kínálatától: az Arkanában mindössze két hajtáslánc érhető el. Az egyik egy 1,3 literes, 138 lóerős, turbós négyhengeres benzinmotor, amely több Renault- és Mercedes-modellben is megtalálható, itt enyhe, 12 voltos lágy hibrid rásegítéssel működik – ez főként az indítást és a segédberendezések áramellátását segíti, amikor a belső égésű motor leáll.
A tesztelt változat az E-Tech Hybrid 145, amely a Renault legújabb teljes értékű hibrid rendszerét használja. Ebben egy szívó 1,6 literes négyhengeres motor dolgozik együtt egy nagyobb villanymotorral, egy kisebb, indítógenerátorként funkcionáló egységgel, valamint egy négyfokozatú, szinkronizálatlan váltóval, amely nem rendelkezik hagyományos kuplunggal.
A hajtáslánc érdekessége, hogy a motor ilyenkor üresbe kapcsolva válik le a hajtásról, így az autó mindig elektromos üzemben indul el. Ahhoz, hogy erre mindig legyen elég áram, a benzinmotor képes generátorként működni üresjáratban is. A váltások szinkronizálását a villanymotor végzi: gyorsítja vagy lassítja a főtengelyt, hogy a fogaskerekek megfelelő fordulaton kapcsolódhassanak – mindezt fogaskapcsolókon keresztül, szinkrongyűrűk nélkül.
A Renault E-Tech rendszerének teljes hibrid változata kisebb teljesítményű fő villanymotorral (48 LE szemben a plug-in 64 LE-jével) és kisebb, 1,2 kWh-s akkumulátorral dolgozik, szemben a plug-in változat 9,8 kWh kapacitásával.