Óriási borravalót adnak a nyugdíjasok a postásoknak

Egy nem reprezentatív felmérés szerint a borravaló mértéke leggyakrabban 500 és 1000 forint között mozog, de vidéki kisfalvakban előfordul, hogy akár 2000 forintot is adnak a postásoknak, különösen ünnepek előtt. A nagyvárosokban inkább szimbolikusabb az összeg, vagy teljesen el is marad – főleg, ha nem áll fenn személyes kapcsolat a kézbesítő és a nyugdíjas között.
Egy nyírségi kisfaluból származó nyugdíjas asszony így nyilatkozott:
„Én már húsz éve ugyanazzal a postással beszélgetek minden hónapban. Ismeri a kutyámat, tudja, mikor fáj a derekam. Megérdemli azt az ezer forintot.”
SŐR EKKOR MÉG ENNEK A DUPLÁJÁT IS ODAADJÁK:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A legutóbbi frissítéssel a DS Automobiles megszüntette a 3-as korábbi ‘Crossback’ jelölését. Most már ez az egyetlen DS 3 szerepel az árlistán; és mivel számos más márka is gyakorlatilag a hagyományos kisautókat crossover hatchbackekkel váltja fel, mert ezek egyszerre népszerűbbek és jövedelmezőbbek, ez a döntés egyértelműen nem igényel üzleti magyarázatot egy olyan márkának, amely még mindig keresi a helyét a piacon.
A külső dizájn változtatásai között szerepel egy új, krómozott hűtőrács, élesebb első lökhárító perem és szélesebbre helyezett nappali menetfények, hogy „kifejezőbb megjelenést kölcsönözzenek az autónak”. Hátul a DS jelvényt felváltotta a felirat.
Sajnos a DS egyidejűleg az erőforrás-kínálatot is átdolgozta, megszüntetve a legerősebb, 153 lóerős, 177 Nm nyomatékú 1,2 literes háromhengeres Puretech motort (amelyet a facelift előtti modellen kedveltünk), valamint az összes dízel változatot. Így a 3-as vagy a 100 lóerős (csak kézi váltóval és az alsóbb Performance felszereltségben elérhető), vagy a 129 lóerős változat közül választhat. Mindkettő elfogadható fogyasztási adatokat produkál (45,6 illetve 42,8 mpg).
Az autó a Stellantis Common Module Platformjára épül – valójában ez volt az első modell, amely ezt a platformot alkalmazta a 2010-es évek végén –, amely jellemzően supermini méretű futóművet kínál elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul pedig torziós rúd felfüggesztéssel, keresztben beépített motorral és elsőkerék-hajtással.

Az utolsó modellév-váltásként bekerült egy egypedálos vezetési mód is azoknak, akik inkább fékpedál nélkül, vagy minimális fékhasználattal vezetnek villanyautót. Ez nagyon jó hír, de van egy késleltetés a lassulás beindulásában, ami megnehezíti a pontos irányítást.
Persze nem ez az egypedálos mód fogja sok XPower-tulajdonost motiválni. Akkor ez egy „Q-autó”, egy hot hatch vagy valami egészen más? A válasz valószínűleg az utóbbihoz áll a legközelebb.
A standard, egymotoros, hátsókerék-hajtású MG 4 még mindig a megfontoltabb sofőrök választása azok számára, akik egy jobb kezelhetőségű, megfizethető EV-ben gondolkodnak, mert az XPower elveszített valamennyit abból a dinamikus könnyedségből, ami az alapmodell erőssége. Viszont, ha a „leültet a fotelbe” erőt keresed, akkor nem fogsz csalódni.
Igazi „tol a hátsódba” gyorsulás ez, 429 lóerővel persze hogy az. De meglepően kevés drámával vagy vehemenciával teszi mindezt. Csak taposd a gázt és indulj. A Bridgestone abroncsok miatt, amikről korábban beszéltünk, a front gumik néha nehezen kapnak megfelelő tapadást, ha az út nem tökéletes vagy a kormány nincs teljesen egyenesen, mivel ezek az abroncsok nem rendelkeznek kimagasló tapadási szinttel.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük