A 2025-es valorizációs szorzószámok lehetőséget adnak a nyugellátás újraszámítására azoknak, akik dolgoztak nyugdíj előtt és az ellátásuk öregségi nyugdíjba vált át. A korhatár előtti ellátásokat a nyugdíjkorhatár eléréséig folyósítják, majd öregségi nyugdíjként változatlan összegben továbbítják.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Leon határozottságot sugároz, amikor kanyarokkal találkozol. Nincs itt semmi erőltetett sportosság, se feleslegesen nehéz kormányzás, kemény felfüggesztés vagy bonyolult Haldex négykerék-meghajtás (hacsak nem a legerősebb kombi változatot választod).
Az alapfelszereltségű VZ1 18 colos kerekeket kap 225-ös gumikkal és passzív lengéscsillapítókkal. Gyanítjuk, hogy ez az összeállítás jól harmonizál az autó karakterével. Tesztautónk viszont 19 colos kerekeken gurult, 10 mm-rel szélesebb gumikon és adaptív lengéscsillapítókkal – ez valószínűleg jobban tükrözi azt, ahogyan a legtöbben konfigurálják az autójukat.
A lengéscsillapítók nem kevesebb mint 12 fokozatban állíthatók, és háromféle vezetési mód érhető el: Comfort, Sport és Cupra. Ez a szintű részletezés talán túlzás, de egy kis kísérletezéssel jó kompromisszum található.
Azt tapasztaltuk, hogy az alapértelmezett Sport mód ügyesen nyeli el a nagyobb úthibákat, miközben kordában tartja a karosszéria dőléseit. Hagy némi mozgásteret, de mivel a kormányzásból alig kapunk visszajelzést, ez segít abban, hogy érezzük, mit csinál a futómű. Ha jobbra húzzuk a csúszkát (a beállításokon belül), nő a kontroll, de megjelenik egyfajta ridegség is – így az erősebb beállításokat inkább sima pályára ajánljuk.
Közepes kanyarokkal tarkított úton a futómű remek egyensúlyt mutat. A menetstabilizáló kikapcsolható, és egy jól időzített gázelvétellel a hátsó rész enyhén megcsúsztatható.