A korhatár előtti ellátás mellett a minimálbér tizennyolcszorosáig lehet dolgozni, ami járulékfizetéssel további szolgálati időt eredményez, ellentétben az öregségi nyugdíjasokkal. Az érintett korosztály 2024-ben a 65 éves korhatárt elérő, 1959-ben született személyek, akik korhatár előtti ellátásban részesültek és mellette dolgoztak. A többlet pedig mehet akár nyaralásra is!
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Az utastér legfeltűnőbb újdonságai a 12,9 colos infotainment kijelző és az anyaghasználat javítása, amelyek valóban képesek prémiumabb hangulatot kölcsönözni a Leon belső terének – legalábbis részben. Egyébként a megszokott Leon-belsőről van szó, ami alapvetően nem jelent hátrányt.
Amíg elkerüljük a plug-in hibrideket, amelyek akkumulátorai elrabolják a helyet, a Leon tágasnak számít a kategóriában: 380 literes csomagteret kínál, és majdnem akkora hátsó láb- és fejtérrel rendelkezik, mint a legjobbak ebben az osztályban. A csomagtartó alakja viszont kissé szögletes és nehézkes, jól jönne egy állítható padló.
Elöl két sportülés található, amelyek épp elegendő oldaltartást nyújtanak gyors kanyaroknál, de nem túl agresszívek a mindennapi használathoz. Az alacsonyabb felszereltségnél manuálisan állíthatók, és hiányzik belőlük a combtámasz-hosszabbítás és az ülőlap dőlésszög-állítása, viszont a deréktámasz alapkivitelben jár.
Még az alacsonyabb felszereltségű modellek is meglepően prémium hatást keltenek. Az anyaghasználat tapintásra és megjelenésre is jobb, mint a Golfé. Az opcionális kagylóülések szövete 73%-ban újrahasznosított vegán textilből készül, míg a valódi bőrök a gyártó szerint „környezetbarát eljárással” készültek.
Kiemelést érdemel a kormánykerék, amely majdnem teljesen kör alakú, de elkerüli a modern sportautókra jellemző vastag peremet. Ehelyett vékony, feszes, kellemes tapintású bőrrel borított, elöl lapított, ahová a hüvelykujjak természetesen illeszkednek.
Sajnálatos módon a belső tér más részei már kevésbé meggyőzőek. A műszerfal tetején, az ajtóburkolatokon és a középkonzolon olcsó, üreges hatású műanyagokat használtak, az ülések szövete pedig vékony és sérülékeny érzetű. Ehhez társul, hogy számos funkció – mint például a vezetési mód, menetstabilizáló, ülésfűtés és a klíma – kizárólag a képernyőn keresztül érhető el.
A képernyő az új MIB4 rendszerét futtatja, amely gyorsan reagál, és a mi tapasztalataink szerint hibamentesen működött. Pozitívum, hogy a hőmérséklet- és hangerő-csúszkák most már háttérvilágítást kaptak, de sokkal jobb lenne, ha ezek fizikai gombok lennének – különösen, mert menet közben nehéz célzottan eltalálni ezeket a csúszkákat, vagy épp nem túl praktikus menük mélyén keresgélni az alapvető funkciókat.