A rendőrök nyomára bukkantak a férfinak, aki letartóztatása után döbbenetes vallomást tett. Állítása szerint „sz*rlmi k*pcs*latban” állt a 11 évessel, és miután összevesztek egy erdős területen Nyíregyháza közelében, a vita végzetes fordulatot vett.
Igen, jól olvasta. Egy gyermeket – puszta kézzel intézte el a férfi, akiben megbízott a család.
ÍGY TALÁLTÁK MEG:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ez az IS egy kicsit nagyobb, mint amit korábban megszokhattunk. A szélesség csupán 10 mm-rel nőtt, de a tengelytáv 70 mm-rel lett hosszabb – ebből 50 mm a hátsó utasok kényelmét szolgálja.
Az új, merevebb és némileg könnyebb karosszéria jól felismerhetően a korábbi generáció evolúciója. Elöl ott a Lexusra jellemző orsó alakú hűtőrács, hátul pedig kiszélesített sárvédők, bár a forma továbbra is egy klasszikus háromdobozos szedán karakterét követi.
„Az Atkinson-ciklusú motor a négy égési ciklusból kettőt egyesít a jobb hőhatásfok érdekében.”
A lemezek alatt viszont már kevésbé hagyományos a megközelítés. Ez az első IS-generáció, amely megkapta a Toyota benzines-elektromos hajtásláncát. Lexus Hybrid Drive névre keresztelve a rendszer egy 178 lóerős, 2,5 literes benzinmotort kombinál egy 141 lóerős villanymotorral.
A villanymotor egy kompakt transzaxle-egység része, amely tartalmazza a generátort, egy teljesítményelosztó rendszert (amely összehangolja a motorok teljesítményét) és egy redukciós áttételt is. A nikkel-fémhidrid akkumulátorokat a csomagtartó padlója alá építették be.
A többi Toyota hibridhez hasonlóan a vízhűtéses elektromotor képes rövid ideig önállóan is hajtani a hátsó kerekeket, de jellemzően a benzinmotorral együttműködve működik. Az Atkinson-ciklusú motor kifejezetten az IS300h számára lett átdolgozva, elsődlegesen a hatékonyság növelésének érdekében.
A Toyota (és más gyártók is) úgy vélik, hogy az Atkinson-ciklus természetes hatékonysága ideális választássá teszi a benzin-elektromos hajtások számára. Az IS300h négyhengeres motorja lényegében a Toyota RAV4-ekben és Camry-kben alkalmazott 2,5 literes motor módosított változata. A Lexus szedánjához a Toyota új vezérműtengelyeket és dugattyúkat alkalmazott az aszimmetrikus sűrítési és expanziós arányokhoz, valamint beépítette a legújabb D-4S közvetlen befecskendezési technológiát.
A nagyobb nyomású injektorfejeknek és egyéb részletes módosításoknak köszönhetően a sűrítési arány 13,0:1-re nőtt. További hatékonysági nyereséget hozott az új kipufogógáz-visszavezető rendszer. A Lexus szerint a finomabb járásról az alacsony súrlódású vezérműlánc és az optimalizált kiegyensúlyozó tengely gondoskodik.
Aki a hagyományosabb megoldásokat részesíti előnyben, választhatja az IS200-at is, amely egy 242 lóerős, 2,0 literes turbós benzinmotort és hatfokozatú automata váltót kínál – valószínűleg azoknak megfelelőbb, akik a megszokottabb vezetési élményt keresik.
A futómű, amely korábban kritikák tárgyát képezte, komoly átdolgozáson esett át. Elöl maradt a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, de a legtöbb alkatrésze módosult, hátul pedig új, többlengőkaros rendszer került be, ahol a tekercsrugókat és a lengéscsillapítókat külön helyezték el a hatékonyabb működés érdekében (az adaptív lengéscsillapítók csak az F Sport változatban, feláras opcióként elérhetők).
Az elektromos kormánymű a nagyobb GS modellből származik, de a Lexus a kisebb IS karakteréhez hangolta. A fékrendszer is új, és a Lexus LFA fejlesztésének tapasztalatait is hasznosították benne.
A 2017-es frissítés során a külső megjelenés több ponton is módosult, hogy harmonizáljon a Lexus aktuális formanyelvével: új fényszórók, hátsó lámpák, módosított hűtőrács és új lökhárító nagyobb légbeömlőkkel jelentek meg a modellen.