A rendőrség a beismerő vallomás alapján megtalálta Kingát az elhagyatott területen. A férfit azonnal őrizetbe vették, és ember*l/s miatt indítottak ellene eljárást. A letartóztatását kezdeményezték, és a nyomozás jelenleg is zajlik.
A hír az egész országot sokkolta. Egy gyermekről van szó, akinek élnie kellett volna. Egy ember kezétől, akinek vigyáznia kellett volna rá. A tragédia alapjaiban rendítette meg a társadalmi bizalmat, és felveti a kérdést: hogyan történhet meg ilyen – újra és újra?
Az emberek dühösek, felháborodottak és gyászolnak. Még akkor sem lehet biztonságban senki, ha azt hisszük, jó kezekben vannak.
VIA minden-egyben com / Kép: minden-egyben com
Ez is érdekelhet:
A Rolls-Royce Phantom sosem lehetett volna a világ legjobb autója. Ahhoz, hogy egy autó ma kiérdemelje ezt a címet, olyan gyakorlati előnyökkel kellene bírnia, amelyek irrelevánsak egy Rolls számára. Ráadásul a gyártó már fél évszázaddal ezelőtt felhagyott ezzel az állítással.
A BMW azonban sosem kételkedett abban, milyen autót kell építenie ahhoz, hogy méltó legyen a hűtőrácsra, a szoborra és a névre, amelyet 1998-ban vásárolt meg. A Rolls-Royce mára egyfajta szinonimája lett a kifinomultságnak és kézműves minőségnek – az árától függetlenül.
Az eredeti modell tisztaságát dicséri, hogy még 2003 után is olyan jónak tűnik és érződik, mint akkoriban
A BMW-nek és a goodwoodi gyárnak szó szerint a semmiből kellett felépítenie „a motorautók Rolls-Royce-át”.
A Rolls-Royce azt szeretné, ha a Phantomot nem hasonlítanánk más autókhoz. Ők inkább egy svájci hegyi faházhoz vagy finom ékszerhez mérhető luxuscikként tekintenek rá.
Ez nem is tűnik túlzásnak. Nehéz racionálisan indokolni egy ilyen vásárlást, hiszen objektíven egy Mercedes S-osztály is elvégezheti a feladat 99%-át jóval kevesebb pénzért.
De azok a vásárlók, akik ennyi pénzt tudnak autóra költeni, valószínűleg már birtokolnak egy vagy több S-osztályt, és elég pénzük van ahhoz, hogy ne aggódjanak finanszírozási csomagok miatt.
A Phantom az abszolútumokról szól – ezért vonzó a szupergazdagok számára.
Sok vásárlónak a Lexus és német riválisai közti különbséget a vezetőülésből ítélik meg.
A múltban a Lexus bizonyította, hogy felér az európai gyártók minőségéhez, ám nem tudta megismételni azok stílusos, otthonos hangulatát. Ez a „hiányosság”, amely a Lexus DNS-éhez látszik tartozni, jól látszik az új IS esetében is.
A Lexus médiairányító joystickja olyan ügyetlen, mint az MS-DOS egy Apple-fényes világban
Az utastér összeszerelési minősége kifogástalan, az elrendezés letisztult és jól áttekinthető. De a tervezők látszólag nem tudnak kitörni az alapfunkcionalitás szorításából.
Dicséretes, hogy minden gomb, kapcsoló és rendszer hibátlanul működik – sőt, a joystick-alapú Remote Touch vezérlő valamelyest javult is – de egy prémium szedánnak többet kell nyújtania, mint egy nagy, drága számológép.
Annak ellenére, hogy a környezetből hiányzik az elegancia, nagyon könnyű kényelmes helyet találni benne. Az első ülések csípőpontja 20 mm-rel alacsonyabb lett, a kormánykerék tengelyirányú állítása pedig 23 mm-rel bővült, így nagyobb teret kínál a vezetési pozíció beállítására. Ennek ellenére még mindig lehetne tágasabb.
A hátsó utasokat nem kényezteti túl a Lexus. Bár a tengelytáv hosszabb lett – és a vékonyabb ülés háttámlának köszönhetően 35 mm-rel több hely nyílt – a 85 mm-es növekedés csak versenyképes, de nem kiemelkedő hátsó lábteret eredményez.
Hasonló a helyzet a csomagtartóval. A hibrid változatban a pótkerék helyére épített nikkel-metál akkumulátorok minimális mértékben csökkentették a rakodóteret, de még így is csak 450 litert kínál, szemben az IS200t 480 literével. Ez versenyképes ugyan, de nem dicséretes.
A Lexus IS hétféle felszereltségi szinttel érhető el, de csak három – Sport, F-Sport és Premier – választható a 2,0 literes benzinmotoros modellekhez. Az alap SE modell tartalmazza a kulcs nélküli nyitást, tempomatot, kétzónás klímát és egy 7,0 colos infotainment rendszert DAB rádióval. Az Executive Edition már navigációt és bőrüléseket is kínál, míg a Sport modellek nagyobb felniket, parkolószenzorokat és automatikus ablaktörlőt kapnak.
A középkategóriás Luxury modellek nem kapják meg a Sport változatok sportos kiegészítőit, míg az Advance IS elektromosan állítható, fűthető és hűthető első ülésekkel, valamint tolatókamerával rendelkezik. Az F-Sport verziók agresszív karosszériakészlettel és az LFA által inspirált dizájnnal rendelkeznek, míg a csúcs Premier változat Mark Levinson hifirendszerrel és a Lexus prémium navigációs rendszerével érkezik, amely DVD-lejátszót is tartalmaz.
Bár a felszereltségi szintek 2017-re nem változnak, a Lexus némi frissítést végez az utastérben – ezek közül a legfontosabb a 10,3 colos infotainment képernyő bevezetése.