Pokoli időjárás tart felénk: ez vár ránk a héten

A HungaroMet legfrissebb előrejelzései szerint a hét végére fokozódó kánikulára kell számítani, és akár a 40 fokot is meghaladhatja a napi csúcshőmérséklet. Ennek oka egy hullámzó frontzóna előterében felgyorsuló melegáramlás, amely perzselő levegőt hoz Afrika felől. Szombatra már 25%-os eséllyel jósolják a 40 fok feletti extrém hőmérsékletet – ez már a legmagasabb figyelmeztetési fokozat előszobája.
AMI DURVA, EZZEL MÉG NINCS VÉGE:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A GT-Line felszereltségi szintre való frissítés 2 500 fontos felárat jelent, de ennek fejében a Kia Sportage gazdagabb és sportosabb külső-belső tartalommal érkezik. A modellváltozattól függően 18 vagy 19 colos könnyűfém felniket kapunk (benzin vagy hibrid motorváltozattól függően), fűtött első üléseket, fűtött kormánykereket, bőr és alcantara (művelúr) üléskárpitot, valamint sportosabb formatervet, amit fényes fekete külső részletek tesznek teljessé. Az új Kia Sportage Hybridben alkalmazott erősebb elektromotor révén az autó fürgébbnek érződik városban és autópályán egyaránt, mint korábban. A modell fő erősségei a kényelem és a kifinomultság: a puha hangolású futómű jól kezeli az úthibákat, így a zökkenők nem jutnak be kellemetlenül a kabinba.
A vezetési élmény viszont nem annyira közvetlen, mint például a Ford Kuga esetében. Kanyarban enyhén megdől a karosszéria, és nem annyira „egybeolvadós” az úttal. Ha dinamikusabb vezetési élményre vágysz, a Mazda CX-5 vagy a SEAT Ateca jobb választás lehet.

Minden Sportage-modell alapja a 1,6 literes, turbós, négyhengeres benzinmotor, amely önmagában 148 lóerőt produkál. Az alapkivitelekben hatos kézi váltóval, az automata változatokban pedig hétfokozatú duplakuplungos váltóval társul.
A nem hibrid változat motorját erősebben kell hajtani, mivel nincs elektromos rásegítés. Gyorsításkor erőteljes, dízeles hangot hallat, különösen autópályán előzéskor: a váltó gyorsan visszakapcsol, az autó pedig néhány másodperc késéssel kezd el érezhetően gyorsulni.
A hibrid változatok már korábban is sima és kulturált haladást biztosítottak, de a Toyota hibridjeihez képest mindig akadt még némi fejlődési lehetőség. Ezt felismerve a Kia egy erősebb elektromos motort épített be: a teljes rendszer most 235 lóerőt és 280 Nm nyomatékot kínál. A hatfokozatú automata váltót is frissítették, valamint új regeneratív fékrendszer is került a modellbe, amelyet a kormány mögötti váltófülekkel lehet állítani.
Az elektromotor dinamikusabb indulást és városi gyorsaságot ad, és a motor sokszor egyáltalán nem kapcsol be kisebb sebességnél vagy enyhébb gyorsításkor. Hirtelen gázadáskor előfordulhat egy kis megtorpanás, ahogy a rendszer vált a hajtási módok között, de nagyobb tempónál a váltó szépen kisimítja a gyorsulást, és csillapítja a motorhangot.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük