Pokoli időjárás tart felénk: ez vár ránk a héten

A prognózisok szerint a 35-40 fok közötti hőmérséklet szinte biztosnak tűnik, és a 40 fok feletti hőség sem kizárt – különösen a Dél-Alföldön. A HungaroMet szakemberei arra hívják fel a figyelmet, hogy a hőség nemcsak a szervezetet, de az infrastruktúrát is próbára teszi. Az extrém meleg gyorsan hatalmas viharokat, egészségkárosodást, sőt közlekedési fennakadásokat is okozhat. Most nemcsak nyár van – hanem veszély. Kövesse az előrejelzéseket, készüljön fel.

VIA MT

Ez is érdekelhet:

A könnyű kormányzás és a kiváló körkörös kilátás meglepően egyszerűvé teszi a Sportage városi vezetését – különösen akkor, ha a hibrid változatot választjuk, amelyet mi is a leginkább ajánlunk. A kisebb, 18 colos kerekekkel szerelt modellek különösen sima és kényelmes futást biztosítanak alacsony sebességnél – jobb élményt nyújtanak, mint a Nissan Qashqai hasonló változatai.
A puha futóműbeállítás kényelmes utazást kínál, különösen rosszabb minőségű utakon – ez pedig pontosan az, amit a legtöbb vásárló elvár egy modern családi autótól. A hátránya, hogy kanyarokban a Sportage hajlamos billegni – egy kicsit több karosszériastabilitás jól jönne. A kormányzás sem olyan precíz, mint például egy Ford Kuga vagy SEAT Ateca esetében. Ezek azonban nem számítanak komoly hátránynak ebben a kategóriában, és a Sportage kellemesen megbocsátó természetét sokan értékelni fogják. Nagyobb úthullámok esetén előfordulhat, hogy az első tengely néhány másodpercig pattog, mire teljesen megnyugszik.
Autópályás közlekedés és hosszú távú komfort
Bár a Sportage lágy futóműve és kissé lusta karaktere miatt nem különösebben izgalmas vezetni – különösen, ha a sportosabb riválisokkal hasonlítjuk össze –, autópályán remekül teljesít. Stabilnak érződik, a szélzaj mérsékelt, és az általános zajszigetelés is jó szintű. A hibrid modell itt is kiemelkedik: nagyobb sebességnél is képes rövid ideig a benzinmotor kikapcsolásával haladni, ami csendesebb és takarékosabb utazást eredményez.

Az év végére a Sportage már elérhető lesz tisztán benzines, teljes hibrid és plug-in hibrid változatban is – így a családi felhasználóktól a céges vásárlókig mindenki megtalálhatja a neki megfelelő hajtásláncot. Tisztán elektromos verzió nem lesz, de a később érkező Kia EV5 hasonló méretű SUV-ként tölti majd be ezt a szerepet.
A frissített Sportage hivatalos fogyasztási adatait a Kia még nem közölte, de a várakozások szerint az 1.6 T-GDi benzinmotor közel 40 mpg (kb. 5,9 l/100 km) fogyasztásra lesz képes, míg a hibrid változat akár 50 mpg-t (kb. 5,6 l/100 km) is tudhat – részben a nagyobb teljesítményű elektromotor révén, amely csökkenti a benzinmotor igénybevételét.
A plug-in hibrid Sportage tisztán elektromos hatótávolságát sem erősítették még meg, de mivel ugyanazt a 13,8 kWh-s akkumulátort használja, mint korábban, várhatóan több mint 40 mérföldet (kb. 65 km-t) képes lesz megtenni benzinfogyasztás nélkül. Ez az érték korábban az átlagosnak számított, de mára elmarad a versenytársaktól, például a Volkswagen Tiguan akár 77 mérföldes (kb. 124 km) EV-hatótávjától, vagy a hamarosan érkező Peugeot és Citroën plug-in hibridektől, amelyek hasonlóan hosszú elektromos hatótávot kínálnak.
A teljesen lemerült akkumulátor otthoni, 7,4 kW-os fali töltőről körülbelül két óra alatt tölthető fel 100%-ra. Az akkumulátorra külön garancia vonatkozik, amely legalább 70%-os kapacitásmegőrzést garantál hét éven vagy 100 000 mérföldön (kb. 160 000 km) keresztül – attól függően, melyik következik be előbb.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük