Pont Húsvétkor! Most minden imára szükség van Sallai Nórának!

„Most nagyhét van, a húsvéti időszak legintenzívebb időszaka. Ilyenkor minden ima, minden fohász háromszoros erővel hat, mint egyébként. Én mindenkit arra buzdítok, hogy imádkozzunk érte. Egyebet egyelőre én sem tehetek” – mondta a Borsnak Vera.
Ilyen az állapotaó a színésznőnek:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ha más nem is, az E-Tech hajtáslánc koncepciója – legyen szó akár teljes értékű hibridről, akár plug-in hibridről – mindenképpen figyelemre méltó. Miközben az akkumulátoros elektromos autók világában egyre inkább a műszaki egységesedés felé haladunk, a hibridek még mindig teret engednek a mérnököknek a valóban egyedi megoldásokra. A Renault rendszere, kuplung nélküli, szinkronizálatlan négyfokozatú automata váltójával, talán a legérdekesebb mind közül.
A Mégane ugyan plug-in hibrid, de a Clióban és az új Arkana E-Tech-ben található hagyományos hibrid hajtáslánc lényegében ugyanaz, csupán kisebb akkumulátorral és gyengébb elektromotorral. Mindegyik változatban egy szívó 1,6 literes négyhengeres benzinmotor dolgozik, egy nagyobb teljesítményű elektromotor társaságában, valamint egy kisebb egységgel, amely indítómotor és generátor szerepét is betölti.
A kuplung nélküli kialakítás miatt a benzinmotor nem választható le a hajtásláncról – csupán üresbe tehető –, ezért az autó mindig elektromosan indul el, mivel a belső égésű motor nem tud nulláról indulni. Hogy ez mindig megvalósulhasson, a benzinmotor képes üresjáratban működtetni a generátort és így tölteni az akkumulátort. Ha az autó már elindult és sebességre tett szert, a benzinmotor bármelyik sebességfokozatba bekapcsolható, a váltás pedig zökkenőmentesen történik, mivel az indítómotor gondoskodik az elfordulási sebességek összehangolásáról.

A fokozatváltás hasonló logikával történik: a motor üresbe kerül, az indítómotor beállítja a megfelelő fordulatszámot, és így csúszásmentesen kapcsolható a következő fokozat – gyakorlatilag úgy, mintha egy meghibásodott kuplungos manuális autóval óvatosan gurulnánk be a szervizbe.
A váltó négy fokozattal dolgozik, ám az egyik különlegessége, hogy a benzinmotor bármelyik fokozatot használhatja, míg a nagy elektromos motor csak kettőt. Ez azt eredményezi, hogy bizonyos esetekben a váltó „két fokozatban is lehet egyszerre” – egyben a benzinmotor, egy másikban pedig az elektromotor dolgozik.
A gyakorlatban a rendszer több előnnyel is kecsegtet:
Kompakt és költséghatékony, olyannyira, hogy a Renault már utalt rá: a jövőben Dacia modellekben is megjelenhet.
Természetesebb vezetési élményt nyújt, mint például egy fokozatmentes (CVT) automata.
Rugalmas működésű: képes soros és párhuzamos hibridként is működni, valamint tisztán elektromos hajtásként. Városi közlekedésben tehát akár teljesen elektromosan is üzemelhet (a benzinmotor lekapcsolva vagy generátorként működve), de autópályán az elektromotor leválasztható, és a benzinmotor hajthatja a kocsit, ami hatékonyabb ilyen sebességeken.
Ez a különleges hajtáslánc tehát egyfajta kompromisszum a hatékonyság, a vezetési élmény és a műszaki érdekesség között – ritka kombináció a mai világban.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük