Több ezer milliárd forint a nyugdíjasok támogatására:
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter részletezte, hogy a nyugdíjakra fordított teljes összeg idén eléri a 7700 milliárd forintot. Ez az összeg fedezi az infláció mértékéhez igazodó, 3,6 százalékos nyugdíjemelést, amelynek célja, hogy megőrizze a nyugdíjak vásárlóerejét a jelenlegi gazdasági környezetben.
ÉS EZ MÉG NEM MINDEN!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Érdekesség, hogy az Across hamarabb került az európai kereskedésekbe, mint a Toyota RAV4, pedig teljesen azonos, 302 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncot kapott. A Suzuki így néhány hónapos előnyhöz jutott a Toyotával szemben – annak ellenére, hogy az Across gyakorlatilag egy átemblémázott RAV4.
A hajtáslánc három részből áll:
egy 182 lóerős, 2.5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor az első tengelyen, egy 180 lóerős első elektromotor, és egy 54 lóerős, kisebb hátsó elektromotor.
Ami szokatlan ebben a rendszerben, az az, hogy a két tengely között nincs mechanikus kapcsolat – vagyis a hátsó tengelyt kizárólag az elektromos motor hajtja, ha a helyzet úgy kívánja. Ez ma már nem ritka a plug-in hibridek körében, de a hagyományos SUV-technikától eltér.
„A hatszögletű hűtőrács és az azt körülölelő karosszériaelemek eltérnek a RAV4-éitől, és összességében kevésbé szigorú, barátságosabb megjelenést kölcsönöznek az Acrossnak – amit több tesztelő is előnyben részesített.
A benzinmotor és az első villanymotor Toyota saját fejlesztésű bolygóműves transaxle váltóján keresztül dolgozik össze. A rendszer egy kuplungszettet is tartalmaz, amely lehetővé teszi a benzinmotor lekapcsolását – akár időszakosan hibrid üzemben, akár tisztán elektromos módban (EV). Amikor viszont együtt dolgozik a motor és a villanyhajtás, a CVT váltó úgy szabályozza a főtengely fordulatszámát, hogy az autó mindig a lehető leghatékonyabban üzemeljen.
Mivel nincs hátsó hajtótengely, terepesebb helyzetekben (pl. a Trail mód használatakor) a négykerékhajtás teljes egészében az ESP és kipörgésgátló szenzoraiból származó információkra támaszkodik, és a hátsó elektromotor aktiválására épül.
A plug-in Across és a sima RAV4 Hybrid közötti különbségek: 18,1 kWh-s, folyadékhűtéses akkumulátor (jelentősen nagyobb), és erősebb első elektromotor.
Ezeknek két fő következménye van: Az Across 280 kg-mal nehezebb, mint a hagyományos RAV4 Hybrid – ugyanakkor így is közel 200 kg-mal könnyebb, mint a nemrég tesztelt Range Rover Evoque P300e.
A gyorsulása (0–100 km/h): 6,0 másodperc, ami megegyezik egy Volkswagen Golf GTI DSG teljesítményével.
A hivatalos WLTP szerinti károsanyag-kibocsátása kevesebb mint 25g/km, míg elektromos hatótávja lenyűgöző: 75 km.
Külső megjelenés tekintetében az Across szinte teljesen megegyezik a RAV4-gyel, csupán az orr-rész lágyabb formákat kapott, ami kevésbé harcias megjelenést ad. Az egyetlen elérhető felszereltségi szint már alapból tartalmazza a 19 colos felniket és gazdag felszereltséget – egyszerűsített választék, prémium hatás.