Rekordösszegű prémiumkifizetést kapnak a nyugdíjasok!

Nyugdíjprémium és 13. havi nyugdíj is kilátásban:
A költségvetésben számolnak azzal a lehetőséggel is, hogy amennyiben a gazdaság növekedése meghaladja a 3,5 százalékot, úgy nyugdíjprémium kifizetésére is sor kerülhet. A kormány várakozásai szerint a GDP bővülése meghaladhatja ezt a szintet, miközben az inflációt 3,1 százalékra becsülik. A tervek szerint a 13. havi nyugdíj kifizetése is biztosított az idei évben, ezzel is erősítve a nyugdíjasok anyagi biztonságát.

VIA 168.hu

Ez is érdekelhet:

A Suzuki Across (és ezáltal a Toyota RAV4 PHEV) különleges szereplő a plug-in hibrid autók között, mivel valóban képes teljesíteni az ígért elektromos hatótávolságot. A 18,1 kWh-s akkumulátor teljes feltöltésével a Suzuki WLTP szerint közel 76 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígér.
Egy A-úti, autópályás és városi forgalmat egyenlően ötvöző tesztútvonalon a tesztelők 48 mérföldet (kb. 77 km-t) tudtak megtenni tisztán elektromos üzemben, mielőtt a hibrid benzinmotor beindult volna. Mivel sok plug-in hibrid akár 40%-kal is alulteljesíti a gyári EV-hatótávot, ez a Suzuki teljesítményét valódi előnyként lehet értékelni.
A két hajtásforrás együtt is látványosan működik, hiszen egyrészt képes 6,4 másodperc alatt gyorsulni 0-ról 100 km/h-ra, másrészt valóban teljesíti a közel 80 km-es elektromos hatótávot. – Richard Lane, helyettes tesztszerkesztő

Tisztán elektromos módban az Across teljesítménye több mint elegendő: a gázreakció kiváló, és a gyorsulás elég erőteljes ahhoz, hogy könnyedén lépést tartson a forgalommal. Érdekesség, hogy ebben az üzemmódban a benzinmotor csak akkor lép működésbe, ha az akkumulátor teljesen lemerült – még akkor sem kapcsol be, ha lenyomjuk a padlógázt. És általában nincs is rá szükség. Viszont az Auto EV/HV üzemmódban a rendszer bekapcsolja a benzinmotort, ha hirtelen erősebb gyorsításra van szükség.
HV (hibrid prioritású) módban a teljesítmény még élénkebb: a tesztpályán az Across 6,4 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/h-ra, és 4,7 másodperc alatt gyorsult 50-ről 110 km/h-ra. Ez bármilyen mércével nézve gyorsnak számít.
Az elektromotorok azonnali nyomatéka miatt a gyorsítás erőlködésmentesnek érződik, még akkor is, ha a CVT váltó és a benzinmotor magas fordulaton való működése néha kellemetlen, kissé „fűnyírós” hangot eredményez. Hatékony azonban: még teljesen lemerült akkumulátorral is közepes, 5–6 l/100 km körüli fogyasztást lehet elérni.
Fékezéskor az Across megbízhatóan lassul, de ilyenkor érezni lehet a jármű tömegét. Tesztautónk 51,2 méteren állt meg 113 km/h-ról nedves úton, ami három méterrel jobb eredmény, mint amit egy 2.0 dízel BMW X3 produkált szárazon.
A regeneratív és hagyományos fékrendszer összehangolása lehetne kifinomultabb, a fékpedál pedig kaphatna egy kis extra visszajelzést. Általánosságban azonban az Across egy könnyen vezethető, nyugodt karakterű autó, amely nem igényel sok beállítást vagy személyre szabást ahhoz, hogy jól érezzük magunkat benne.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük