Egy forgatásra kellett mennem, hatvan embert várta, hogy odaérjek. Én pedig bekéredzkedtem egy orvosi létesítménybe, rám pakoltak mindenféle eszközt és kelléket, és küldtem egy fotót a stábnak, hogy éppen az életemet mentik meg. Elképzelhető a rémületük! Később a pénztárcám b/nta a viccet, pontosabban egy vacsorámba került ez a mutatvány – Nyilatkozta Ákos!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Mindezek fölött helyet kapott egy új, négy sarkon működő adaptív lengéscsillapító rendszer, amely szélesebb beállítási tartománnyal rendelkezik a rugózási karakterisztika terén. Így ez a Type R – elődjével ellentétben – Comfort üzemmódot is kínál, ugyanakkor a Sport és +R (versenypályára szánt) üzemmódjai még keményebb csillapítást biztosítanak, mint korábban.
A motor továbbra is egy 2,0 literes, egyturbós, négyhengeres benzinmotor, amelynek teljesítményét szabadabb áramlású kipufogórendszerrel növelték, így a Honda plusz 10 lóerőt tudott kihozni belőle anélkül, hogy hűtési problémák vagy szabálytalan égés lépne fel.
A hatfokozatú kézi váltó végáttételét 7 százalékkal rövidítették a gyorsabb és élénkebb gyorsulás érdekében, valamint egy egytömegű lendkereket is kapott a rendszer, amely 25 százalékkal csökkenti a kuplung tehetetlenségét, ezzel még közvetlenebb vezetési élményt nyújtva.
Az új Civic első ülései a legkönnyebbek, amelyeket valaha Type R modellekbe szereltek.
Bár külső megjelenésük egy kicsit jobban sikerült, mint ahogy érezni őket, az ülések élénk piros Alcantara borítással készültek, amely a Type R hagyományos dizájnját követi. A kényelem és a támasztás szempontjából azonban jobban támogatják a combot és az alsó hátat, mint a felső hátat és a vállakat.
A Honda minden fontos vezérlőelemet és azok súlyozását szinte tökéletesre hangolta, így ez a Type R még 216 lóerővel is élvezetes vezetési élményt kínálna.
Mégis, a fokozatos javulás, amelyet képviselnek, nem elkerülhető. Az ülések sokkal alacsonyabban helyezkednek el, mint az előző generációs modelleké (ennek oka, hogy a Honda Civic üzemanyagtartályát a hátsó ülések alá helyezték), és a vezetőt az autó legfontosabb vezérlőihez és a súlypontjához optimális testhelyzetbe hozzák, amit szinte bármely rivális hot hatchback is képes biztosítani.
A kormánykeréken és a műszerfal díszítőelemein található piros részletezés azt jelzi, hogy a Type R központjában jársz, bár egyik sem annyira hangos vagy kifejező, mint a gyönyörűen megmunkált alumínium ötvözet gömbje, amely a sebességváltó kar tetejére van rögzítve, és úgy tűnik, hogy a tenyér melegét kívánja.
A digitális műszerek a választott vezetési mód és preferencia szerint változnak, de ha a +R módot választod, akkor egy extra piros világítást kapsz a műszeregység körül, egy nagyobb fordulatszámmérőt és egy hasznosan nagy váltásjelző fényt, amelyek segítenek meghatározni a tökéletes váltási időpontot, miközben a fordulatszám emelkedik.
A hot hatchback vezetési környezetek között ez kétségtelenül karizmatikus és izgalmas. De ellentétben néhány hasonló árkategóriájú riválissal, viszonylag régi vágású, mivel nem túl gazdag anyaghasználatú vagy prémium jellegű.