Meghatotta a táj szépsége és hogy újra visszatérhetett Székelyföldre, Erdélybe.
Itt érzem igazán, hogy a gyökereim nem csak a múltban vannak, hanem minden fűszálban, hegyben és patakban, ami körülvesz. Ahogy végigjárok ezeken az utakon, valami azt suttogja bennem: itt van az otthon, a béke, az örökkévalóság.
VÉGLEG ODAKÖLTÖZIK! MUTATJUK MIKOR!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ami a hajtást illeti, az EX90 két villanymotorral indul: a Twin Motor verzió 402 lóerőt és 770 Nm nyomatékot kínál, míg a Twin Motor Performance 510 lóerőt és 910 Nm-t, ugyanazzal a 107 kWh-s használható akkumulátorral. Mindkét változat 374 mérföldes (kb. 600 km) hatótávot ígér papíron. Az autó ugyan alacsonyabb, mint az XC90, de hosszabb és szélesebb, és természetesen jóval nehezebb is – a 2 818 kg-os tömeg több mint fél tonnával múlja felül az XC90 T8 plug-in hibrid legnehezebb változatát.
Az EX90 a Volvo új, kizárólag elektromos SPA2 platformjára épül (amit a Polestar 3 is használ), és nem csupán egy átalakított XC90 elektromos változata. A menetdinamikai teljesítményt egy fejlett nyomatékvektoros rendszer, adaptív légrugózás és egy automatikus egypedálos üzemmód javítja, amely alkalmazkodik a vezetési stílushoz. A vezetési módok kínálata nem túl széles, de állítható a kormányérzet és a rugózás keménysége is, míg a Performance változat „aktívabb és dinamikusabb” vezetési élményt nyújt – legalábbis a Volvo szerint.
Városi forgalomban érdemes a kormányzást és a felfüggesztést „puha” módba állítani. Bár nagy autóról van szó, a szögletes forma és a jó kilátás miatt viszonylag könnyű manőverezni vele. Egyetlen furcsaság a szélvédő formája, amely a tetőre helyezett Lidar miatt felül ívelt – ez azonban nem rontja a kilátást. Azonban a 2,7 tonnás saját tömeget alacsony sebességnél, rosszabb úton nem lehet elrejteni: a 22 colos kerekek alapból járnak, de bízunk benne, hogy az egy motoros változat kisebb felnikkel érkezik. A fékek nagy tempónál kiválóak, ám városban kissé nehéz őket finoman adagolni – emiatt sokan inkább bekapcsolják az egypedálos módot, és úgy használják az autót. A gyorsítás is érzékeny, a gázpedál viszonylag rövid útja miatt finom kezelést igényel.