Ha nem sikerül az első kézbesítés, a nyugdíjas csak a Magyar Államkincstártól kérhet újraküldést – sem a posta, sem más szerv nem intézkedhet. A kérelmet a Kincstár honlapján elérhető módon kell benyújtani, legkésőbb 2025. november 14-ig. Ez a határidő jogvesztő: aki addig nem lép, elbukja az utalványt.
ÉS AMIRŐL MINDEN NYUGDÍJASNAK TUDNIA KELL:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Dacia most nem csupán ráncfelvarrást végzett a második generációs Dusteren – a harmadik generáció (Mk3) egy teljesen új autó, kívül-belül modernizálva, robusztusabb dizájnnal, amely ráadásul hasznos módon javítja a belső tér kihasználhatóságát. Szerencsére a Duster filozófiája változatlan maradt: „csak azt, amire szükséged van – és semmi feleslegeset”.
Az új modell a Renault fejlettebb CMF-B platformjára épül, így a műszaki alapjai lényegében egy válogatásalbumot idéznek a közelmúlt Renault-termékeiből. Ez ugyanaz az alap, amit a Renault Clio, a Nissan Juke, valamint a Dacia Sandero és Jogger is használ.
A hajtáslánc kínálat viszonylag változatos. Az alapváltozatot egy 1,0 literes, háromhengeres, 99 lóerős bifuel (benzin és LPG) motor képviseli, amelyet átvettek a kifutó Dusterből. A kínálat csúcsán egy 1,6 literes, 138 lóerős teljes hibrid erőforrás áll, amely a Joggerből érkezett. Középen helyezkedik el egy 1,2 literes enyhe hibrid hajtás, amely 128 lóerős rendszerteljesítményt nyújt.
Plug-in hibrid verzió nincs, dízelmotor sem elérhető, ám a Duster továbbra is kérhető összkerékhajtással – bár ez csak az MHEV (enyhe hibrid) hajtáslánchoz kapcsolódik. A Dacia egyelőre nem erősítette meg, hogy a 90 lóerős TCe változat – amelynek ára 18 000 font alá esne – érkezik-e az Egyesült Királyságba, de a modell már megjelent a CAP weboldalán, ami arra utal, hogy a bevezetés küszöbön áll. A most tesztelt változat a teljes hibrid verzió. Ez a különleges, rendkívül takarékos Renault E-Tech hajtásláncot használja, amely egy 1,6 literes, négyhengeres benzinmotort kombinál két villanymotorral – az egyik hajtja a kerekeket, a másik pedig indítógenerátorként működik, és a hajtásrendszert kiszolgáló 1,2 kWh-s akkumulátort tölti.
A Dacia szerint ez a rendszer a városi használat során az idő 80%-ában tisztán elektromos üzemben működik, és 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a versenytárs hibridek – nem utolsósorban azért, mert nincs benne kuplung, így tisztán elektromosan indul el. A gyár azt is előrejelzi, hogy a Hybrid 140 – ez a hivatalos neve – fogja adni a Duster eladások felét, míg a TCe 130 elsőkerék-hajtású enyhe hibrid a vásárlók 40%-át vonzza majd, a maradék 10% pedig a TCe 130 összkerekes változaté lesz. Bár az új Duster jóval nagyobbnak tűnik elődjénél, valójában alig változott a mérete: csupán 9 mm-rel szélesebb és 2 mm-rel hosszabb. A hibrid rendszer azonban tömegnövekedést hozott. Öt évvel ezelőtt teszteltünk egy második generációs Dustert, szintén 1,6 literes motorral és elsőkerék-hajtással – az 1286 kg-ot nyomott, míg a mostani, harmadik generációs modell 1413 kg-ot.
A különbség nagy része a hibrid technológiának tudható be (és igen, az Mk3 még mindig torziós hátsó tengellyel rendelkezik). A többletsúlyért részben a megnövekedett kerékméret is felelőssé tehető, hiszen a Duster történetében most először kapott ilyen nagy méretű felniket.