A 30 ezer forintos utalványcsomag a tervek szerint így áll össze: 3 db 5000 Ft, 3 db 3000 Ft , 2 db 2000 Ft ,2 db 1000 Ft
Az utalványokat 2025. december 31-ig lehet felhasználni – utána automatikusan érvénytelenné válnak.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
Odabent érződik leginkább, hogy az előző modell öregszik – egyszerűen kissé unalmas a belső tere. Az új modell ezen javít. Bár még mindig nem kelti egy drága, prémiumautó benyomását – továbbra is kemény műanyag az uralkodó – valamivel formásabb és átgondoltabb a kialakítása.
A külsőn megjelenő Y-alakú motívum a fényszórókban az utastér szellőzőnyílásain is visszaköszön. Az ajtókárpitokon és a műszerfalon érdekes textúrák jelennek meg, és bár kevés színt használtak, azokat jól: például savzöld díszítések a digitális kijelző körül, vagy rézszínű árnyalat néhány kezelőszerven – mindez visszafogottan, de hatásosan alkalmazva.
Visszatérnek a Joggerből és a jelenlegi Dusterből ismert moduláris tetőrudak, amelyeket most a „YouClip” rendszer egészít ki. Ez utóbbi révén az utastér több pontján rögzíthetünk különféle kiegészítőket – például telefontartót, pohártartót, akasztót vagy akár egy világítótestet is. Hasznosnak tűnik, és lehetőséget ad a Daciának, hogy egy jól jövedelmező kiegészítő katalógust kínáljon a vásárlóknak.
A kezelhetőség olyan, amilyet a Dustertől megszokhattunk. A vezetési pozíció nem olyan „személyautós”, mint például egy Kia vagy VW esetében, de a kissé megemelt üléspozíció és a magas műszerfal fölött kitekintve bátran off-roados érzést nyújt – ami illik is a Duster karakteréhez (mint ahogy a gumiszőnyegek is a tesztautónkban).
Az első sorban a helykínálat a kategória legjobbjaihoz mérhető, bár a viszonylag lapos ülések miatt a Duster inkább rövidebb utakra ideális. Kétórányi vezetés után már ugyan nem válik kényelmetlenné, de hiányozni fog egy kissé hátradöntött pozíció és puhább, mélyebb oldaltámasz.
A Dacia mérnökei szerint az új platformra való átállás lehetővé tette, hogy nagyobb belső teret hozzanak létre azonos alapterületen. Valóban: a hátsó utasoknak valamivel több lábterük van, a csomagtér pedig a fronthajtású modelleknél 445 literről 594 literre nőtt. A hibrid akkumulátora ugyan ebből elvesz valamennyit, így ott 496 liter áll rendelkezésre. Összehasonlításképp: a Hyundai Kona 374 litert, a nagyobb Nissan Qashqai pedig csak 504 litert tud.
Több digitális technológia is megjelent – amit, őszintén szólva, a Duster valószínűleg nem is igényelt volna. A belépőszintű felszereltségnél maradtak az analóg műszerek, egy kis középső kijelzővel, valamint a középső képernyő helyett egy telefontartóval. A magasabb szinteken azonban digitális műszeregységet és 10,1 colos érintőképernyőt kapunk középen.
Mindkettő jól néz ki és rendben működik, de a vezető előtti kijelző nem ad sokkal többet azon kívül, hogy modernebbnek hat. Láthatjuk a fedélzeti számítógépet, válthatunk rádióállomást, de például nem tudjuk teljes képernyőn megjeleníteni a navigációt, és a főbb műszerek elrendezését sem variálhatjuk.
A középső képernyőnél logikusan azt vártuk, hogy a Renault-nál használt Google-alapú rendszert kapjuk, de a Duster egy saját fejlesztésű szoftvert használ, mert ez olcsóbb, és nem lép a Renault lábujjára. Egyszerű, így könnyen kezelhető, viszont kissé lassú a reakcióideje. A processzorteljesítményen való spórolás itt érződik. A kezelhetőség sokat javul, ha Android Auto-t vagy Apple CarPlay-t használunk.
Ami az utastér többi részét illeti, kellemes egyszerűség jellemzi, és a Dacia ott tartotta meg a fizikai gombokat, ahol az igazán számít – ez mindenképp dicséretre méltó. A klímaberendezést fizikai kapcsolópanelről vezérelhetjük, és a kormány bal oldalán is találunk egy gombsor – köztük egy olyat is, amely az összes vezetéstámogató rendszert egyéni beállításokra állítja. Valójában így kellene működnie minden modern autónak.